Почти задължителна част от уеб услугите на всяка IT фирма и дигитална агенция е изработката на целева страница, която е основна действаща единица във фунията на онлайн продажбите
Днес ще ви запознаем с 5-те основни лендинг страници, които направени добре, ще повишат продажбите ви с до 40%
1. Сбита страница (Squeeze page) – това е целева страница, съдържанието на която се „сбива“ в прозореца на браузъра на посетителя, независимо от използваното устройство, без да има нужда да се „скролва“ по-надолу. Често се среща под формата на изскачащ прозорец (pop-up), както и в промо имейли. Главното й предназначение е да събира имейлите и имената на посетителите в замяна на важна и полезна информация – Е-книга, безплатен курс, имейл абонамент и др. Обикновено съдържа до около 50 думи, намира се в началото на „фунията на продажбите“ и има само един изход от нея – „Х“ в горния десен ъгъл или бутон тип „Не, благодаря“, разположен до CTA бутона.
2. Въвеждаща страница (Splash page), позната още като уводна или междинна – тип лендинг страница, която има за цел да подготви и осведоми (въведе) посетителя с достатъчно информация какво да очаква на линка, на който е кликнал. Използва се и за предоставяне на различни опции в даден сайт като например избиране на предпочитан език. Може да съдържа промо поле за имейл абонамент, рекламно съдържание или обявяване на важна новина или промоция.
3. Улавяща целева страница (Lead Capture Page) – една от най-често използваните целеви страници, която подобно на сбитата страница е предназначена да „улавя“ потенциални клиенти. Може да се използва във всяка част на „фунията на продажбите“. Контактната й форма може да съдържа по-голям брой полета, но имайте предвид, че колкото повече трябва да попълва посетителят, толкова по-голяма е вероятността да не го направи.
4. Страница за кликване (Click-through page) или така наречената „Jump” страница – този тип целева страница дава информация за предлаганата оферта, замествайки CTA бутона „Купи“ с такъв, който ще отведе посетителя надолу до края на „фунията на продажбите“, подготвяйки го да приеме предлаганото от вас. Действа като преходна единица между маркетинговия канал и крайната цел на рекламната кампанията. Използва се често в електронната търговия и продажбата на имоти – посетителите трябва да кликнат през въпросната целева страница, за да видят определен продукт или имот.
5. Страница за продажби (Sales page) – както и предполагате, на тази целева страница се случва продажбата на дадения продукт/услуга. За да бъде успешна, тя трябва да е добре оптимизирана спрямо целевата аудитория, която много често посещава сайта ви за първи път. Основни елементи са препоръките, отзивите, както и видеа, които да накарат посетителя да приеме офертата.
Правилното използване и добре направените лендинг страници са гаранция за повече продажби. В интернет можете да намерите много информация.
Ето и един наръчник как да създадете целева страница.