
Ефективният маркетолог
- Различава спешните от важните неща и се фокусира на вторите.
- Говори много малко за продукта, а да акцентира върху това как продуктът ще помогне на потребителя.
- Подхожда към работата си с голям ентусиазъм и желание да помогне на клиентите.
- Не се страхува от промените, а ги използва адекватно.
- Казва на потребителите това, от което те се интересуват, а не това, което той иска да каже.
- Познава потребителите си по-добре от конкурентите.
- Знае каква информация за потребителите му трябва, за да продава по-добре.
- Знае, че не е експерт за продукта.
- Оценява кампанията на макро-ниво.
- Намира точните партньори, които затвърждават имиджа на продукта.
- Създава правилната представа за продукта в ума на потребителите, като се фокусира върху точен акцент, който отговаря на точната целева група, за която имат достатъчно информация и знания.
- Фокусира се и върху вътрешните комуникации, като третират служителите като клиенти.
- Постоянно измерва и оценява резултатите.
- Познава основните правила в маркетинга и комуникациите.
- Обръща внимание на детайлите
- Представя продукта като създава връзка с нуждите и желанията на потребителите.
- Прави простите неща по-добре от конкурентите си.
- Има богато въображение и може да се постави на мястото на клиента.
- Привежда плановете си в действие.
- И никога не се отказва!!!
Ефективната маркетингова кампания
Херман сподели и 10-те основни причини, поради които кампаниите се провалят:
- Говорите на грешните хора или не стигате до точната целева група.
- Нямате достатъчно информация за потребителите.
- Не създавате достатъчно креативни кампании, които да спечелят вниманието на публиката.
- Нямате точен комуникационен фокус и стратегия.
- Не използвате правилния канал, а говорите там, където вашата целева група не присъства.
- Не сте тествали кампанията с експерта – самият потребител.
- Предавате се твърде рано, защото очаквате незабавни резултати.
- Не сте дали на потребителите достатъчно лесен начин да купят продукта ви.
- Не оползотворявате максимално маркетинговия бюджет – фокусирате се на впечатляващи кампании, а не на ефективни такива.
- Не сте проверили всички детайли или сте избързали с кампанията, защото сте търсели бързо решение.
Цели и комуникация
И като бонус – една доста полезна графика, която показва как трябва да промените комуникационната стратегия според целта и различните целеви групи. Разбира се, последователността на маркетинговите цели е запазена отдавна: информиране на потребителте, създаване на познаваемост, формиране на нагласа, изграждане на връзка и доверие, продажба, повторни продажби. Когато стигнем до момента на продажба обаче, трябва да използваме различно послание според количеството продажби, които клиентът прави и според честотата на покупка:
Моето мнение
Херман Сакристан е интересен лектор. Презентацията му със сигурност е била много полезна за мениджъри, които искат да си създадат общо впечатление за маркетинга – което, доколкото видях, беше и основната част от присъстващите. Нови неща за мен почти нямаше, но както каза и Бисер, добре е основите на маркетинга да ти бъдат напомняни от време на време – защото дори каналите да се променят, цялостната логика на маркетинговата комуникация остава повече или по-малко същата. Очаквах по-голям фокус върху дигиталните комуникационни канали, но там важи правилото, на което Херман наблегна многократно: бъдете персонални в комуникацията и дайте възможно най-точните причини за покупка на всеки потребителски профил. 1-към-1 е новото много-към-много.
mediacafe.bg