Не похабявайте спермата си – Нужна е!


Винаги се радвам на кампании, които успяват да изговорят по интересен начин деликатна тема. А какво по-деликатно от това да накараш някой да стане баща, без да го знае? На практика, това е доста точно представяне на даряването на сперма в клиники за оплождане. Но една австралийска клиника се е справила много добре с тази трудна задача.


Кампанията
в печата таргетира доста точно целевата група – какъв по-добър канал от списание като FHM? Там са избегнати сериозните апели, а се залага на хумора и любопитството. Две страници са залепени – досадно неудобство, което си готов да преодолееш, за да научиш какво все пак има там:


Рекламата с „яка кака“ води към сайта на кампанията, който е също толкова интересен, лек и забавен. Тестът там (добре де, излъгах, че съм мъж, за да видя въпросите) няма нищо общо със сухите медицински въпросници. Няма да разказвам, а само ще ви дам пример с въпроса за възраст: традиционните групи 18-20, 21-30… завършват с “Over 70”.

Целта на комуникационната кампания е ясна – през призмата на хумора да се привлече вниманието на публиката, по възможност без да ги плашим много. Моят резултат беше 85%, което е почти в рамките за дарител. Ако искам, мога да го споделя резултата с приятели в Twitter, Facebook или по мейл, с което да привлека приятелчетата си към темата – все пак когато стигнем до секса, всичко е едно голямо мерене на… проценти, така че идеята има потенциал за вирусно разпространение.



mediacafe.bg

За автора