
Данъкът ще засегне само устройствата с операционни системи Apple iOS и Android. Таблетите под Windows попадат в категорията на компютрите, за които не се прилага данък „частно копиране”. Подобен данък се взима и в други европейски страни. Въвеждането му е продиктувано от съображения за защита на авторското право. Предполага се, че когато купува чист компактдиск за запис или плейър, рано или късно човек нарушава закона за авторското право, като копира на CD или записва в паметта на плейъра видео и аудио. Тъй като е много трудно да се докажат подобни нарушения, законодателите по подразбиране облагат с данък „неблагонадеждните” продукти. Постъпленията от данъка се разпределят между притежателите на авторски права.
Oще Любопитно за Франция:
Франция въвежда 1% данък върху онлайн рекламата

От началото на седмицата най-голямата търсачка в World Wide Web – Google, е под специален надзор във Франция, който започна от началото на седмицата, когато Комисията за защита на конкуренцията бе натоварена с внимателно проучване на бизнеса на компанията в страната заради съмнения за злоупотреби, породени от доминиращите позиции на пазара. Регулаторният орган съобщи, че ако се установят нарушения, породени от монополното положение, ще бъдат наложени сериозни ефективни санкции на търсачката.
Президентът на Autorite de la Concurrence подчерта пред журналисти, че отправя официално предупреждение пред Google, че е на ръба да пресече демаркационната линия и условията, регламентиращи определени практики. Те бяха определени от него като „поведение, имащо за цел да препятства, задържа или отстранява конкурентите с помощта на процедури, които не се базират на принципите на лоялната конкуренция“. Според комисията, която следи за честната игра на пазара, има данни за „ възможни оперативни злоупотреби, сред които и фактът, че търсачката очевидно налага произволни условия на своите партньори и клиенти, като ги третира по дискриминационен начин или отказва да гарантира минимално ниво на прозрачност в договорните си отношения, които създава с тях.
В отговор Google заяви, че онлайн рекламите в търсачката са една от възможните за рекламодателите, а ако нивата на поскъпването им не са приемливи за рекламистите, то те са свободни да се откажат от тях, което ще е решение, породено от конкурентната и динамична индустрия. Властите проведоха 10-месечно разследване на пазара по поръчка на френското правителство. Google заема 90% дял от рекламния онлайн бизнес във Франция и 43% от световния рекламен пазар с реализацията на $16,4 млрд. през третото тримесечие на тази година според проучване на Strategy Analytics.
mediacafe.bg