Първата националната академия по информационни технологии и визуални изкуства SUPER лятна академия „Аз мога – тук и сега!“ ще събере ученици и учители от цялата страна с водещи експерти в сферата на технологиите, разбра mediacafe.bg
Инициативата се осъществява за първи път у нас и ще позволи на десетки млади таланти да се докоснат до най-новите тенденции в сферата на онлайн бизнеса, дизайна, маркетинга, креативността и бизнес моделирането.
От 26 август до 1 септември 2012 г. в град Девин ще се проведе първата национална академия по информационни технологии и визуални изкуства „Аз мога – тук и сега!“. В рамките на образователната инициатива ще бъде дадена възможност на десетки млади таланти да се докоснат до най-новите тенденции в сферите на разработката на софтуер, уеб и графичен дизайн, бизнес развитие и управление на проекти, маркетинг, креативно мислене и нови дигитални технологии.
За целта, Академията предлага съвременeн модел на обучение, съчетаващ работа в екип, ситуационно обучение, чиято основа е проектно-базираното обучение (Project Based Learning – PjBL) и интердисциплинарност. Събитието се организира от агенцията KIWI Design в партньорство с българската хостинг компанияСуперХостинг.БГ.
Лектори, менторите и журито в Академията са изявени специалисти в различните сегменти на информационните технологии и рекламния бизнес, водещи дизайнери и популярни лица от визуалните изкуства. Сред тях са Гради Градев от British Council,Даниела Минковска от Технически университет – София, Любомир Русанов и Методи Дреновски, управители на СуперХостинг.БГ, Росен Дуков от Deffecto Ltd– с изключителна биография в областта на дизайна дигиталните манипулации, Цветелина Тенева и Светлан Станоев от Бизнес институт, д-р Никола Вълчанов от ФМИ на ПУ „Паисий Хилендарски“, Антон Ценов, Петър Шарков и Николай Андонов от MindMapping. Неотменна част от модела на обучение ще бъде екипната работа и самооценката на изпълняваните проекти.
Академията ще бъде проведена в два етапа. През първия етап (26.08 – 29.08) всички участници ще придобият общи познания по маркетинг и бизнес развитие, бизнес моделиране, креативност и нови дигитални технологии, с което ще се помогне на учениците и учителите да развият уменията да управляват цялостно бизнес проект. През втория етап (29.08 – 01.09) участниците ще бъдат обучавани от най-добрите експерти – сегментирано по техните интереси: графичен дизайн, PHP или .NET програмиране. Целта е всички те да реализират уеб поректи, издържани на ниво стандарти в програмирането, правила и иновативни тенденции в дизайна.
За да може Академията максимално да се доближи до конкурентната бизнес среда, има и елемент на състезание между участниците. Ще се оценяват с приоритет издържаните идеи, дори и да не са напълно развити, но показващи потенциала си. Отборът на победителите ще получи: награден фонд в размер на 2000 лв; подходящото за развитието на съответния проект хостинг решение (Super Cloud VPS), както и ваучер за първоначална реклама и популяризиране на проекта в Google AdWords от СуперХостинг.БГ; менторство и контакт с експертите и след края на Академията, както и преференциални условия за предлаганите от тях услуги. Има и още много изненади за участниците, които тепърва предстои да бъдат обявени на сайта на Академията (academy.az-moga.bg).

Инициативата ще позволи на деца от цяла България, както и на учители, искащи да обогатят знанията и уменията си, да прекарат няколко дни сред най-добрите ИТ специалисти в страната. Така ще могат да се учат от тях в сфери, които ги интересуват и в крайна сметка да комбинират полезното обучение с изключително приятната обстановка на планинския гр. Девин, в компанията на най-надъханите, амбицирани и мотивирани участници.
Проектът е в синхрон с приоритетите на Национален младежки форум, подкрепяйки развитието на младите хора в България и техните предприемачески умения. Национален младежки форум е партньор на академията, като продължение на стартирало партньорство между НМФ и SuperHosting.BG в проведения във Варна проект на Центъра за изобретатели и предприемачи StartUpCity в началото на юли тази година.
Виж повече за академията тук.
mediacafe.bg