
Друга тенденция на пазара, продиктувана от таблетите, е спадът в приходите от нетбуци. Дисплеите с диагонал до 11 инча, характерни за нетбуците, се използват с успех и в таблетите, което доведе до дефицит и увеличаване на цените им и съответно оскъпяване на производствената стойност на нетбуците. През следващата година анализаторите очакват да бъдат продадени около 45-50 милиона броя таблети. Този ръст ще повлияе негативно на 10-15% от пазара на ноутбуци.
Все пак не е уместно да се говори за сериозен спад в сегмента на ноутбуците, тъй като таблетите и ноутбуците предполагат различни модели на използване, които не се припокриват. Ако единият тип устройства са подходящи за създаване на съдържание, то другите са предназначени основно за неговото ползване, коментира digitimes.com.
mediacafe.bg