Наскоро проведено изследване в институт за бизнес комуникация в Северна Америка е станало ясно, че WEB Developers печелят нищожно в сравнение със SEO (оптимизация на рейтинга на даден сайт в търсачките) „expert“ или Social Media „expert“. Проучванията сочат, че тези, които са хвърлили най-много усилия за обогатяване на знанията си, в крайна сметка остават ощетени материално за сметка на социалните медии или накратко казано Facebook или Twitter.
Разбира се, тук не става въпрос за това кой е по-умен и не трябва да приемате изображението буквално. Програмистът няма нужда да изчете всичките книги от начало до край. От повечето, прочита само част и после ги ползва като справочници. Същото се отнася и за SEO експерта. Дори не им се налага да ползват книги благодарение на интернет. Необходимата информация може да я намерят чрез един клик в някоя търсачка или в wikipedia. Важното е да имат основните познания.
В единия случай те са повече, а в другия по-малко. Нещата изглеждат по същия начин, когато говорим за професионалисти и непрофесионалисти в съответните области. За пример може да вземем учениците. Има доста, които имат интерес към изработка на собствени web сайтове използвайки скриптове като PHP заедно с малка база данни, html и css и Joomla. За всяка от тези технологии им трябва известно време да я разберат поне малко и да се научат как да я ползват. Същите ученици имат и бегли познания по SEO, който са получили от бързия преглед на някой форум. Естествено всички знаем какви познания имат за социалните мрежи без да са прочели и един ред за това. Достатъчно е да са умни и креативни, за да се научат да ги използват правилно.
Социални медии са по-скоро философия, отколкото точна наука. За разлика от програмирането, например. Работа със социалните медии не изисква години на запаметяване и специализация. Ако сте разбрали някои основни ключови концепции за това как онлайн (и реалния свят) социалната икономика работи значи имате възможността за използване на инструмента ефективно.
mediacafe.bg