С „Хаотичният Одисей“ стартира днес Черната кутия 2011

Международният фестивал с интересното име „Черната кутия“ започна от днес (25.05) в Пловдив. Той стартира с динамичен и интересен уъркшоп на хореографа по модерни танци Ерол Александър (Германия), който се проведе в Културен център „Тракарт“ в архелогическия подлез от 14:00 часа. Ерол е известен  танцьор и хореограф и работи в различни театри и свободни групи в Берлин, Магдебург, Виена и Люксенбург. Бил е хореограф в държавното балетно училище в Берлин и Европейската театрална компания – „Caen” – Франция и водещ на отворени класове в гр. Мексико (Мексико), Севилия, Мадрид и Кадис (Испания), Порто(Португалия), Андверпен (Белгия), Бордо (Франция) и др.

Това, което представи той и неговата група бе една импровизация с публика за разпускане и овладяване на езика на тялото. В продължение на няколо часа дошлите да наблюдават станаха неволни участници на интересните фрагменти и се забавляваха като играеха под звуците на лека музика.

Довечера, 25.05., от 19.00 ч. в Камерната зала на Драматичен театър – Пловдив е откриването и първото представление в рамките на Пети международен театрален фестивал за камерен театър „Черната кутия” ’2011.  Форумът се провежда на няколко сцени: Камерна сцена на Драматичен театър Пловдив, сцената на Кукления театър, както и на свободни сцени – Баня „Старинна” и театрална сцена „Тракарт”. Официален гост на фестивала – Иван Добчев.
Преди началото на фестивала на импровизирана среща с журналисти от Пловдив режисьорката на “

Хаотичният Одисей” рускинята Мария Немировска сподели впечатленията си от Пловдив. Тя била очарована от спокойствието на града и нейното нестихващо желание да разглежда всичко през свободното си време било огромно. Мария говори за модерния театър и това, което ще представят на наша сцена тримата актьори от Израел. Те споделят идеята за театър само с движения, без реплики. Хаотична Одисея няма нищо общо с онзи Омир, но разказва за излъгания човек, който се връща в родината си, при семейството си.
„Обичам театъра без думи, без слова“ казва тя. Техните реплики са на Джибри (измислен език допълващ се до италианския).  Нарича театъра си Беден, защото декора, с който се представят пред публика е събран от сметището в Тел Авив. За сметка на това разчита на импровизацията на актьорите си и любовта им към изкуството.
Спектакълът, който ще гледат днес пловдивачни е обиколил целия свят и е тук благодарение на Фондация “Черната Кутия”,.

ЧУЖДЕСТРАННО УЧАСТИЕ:
– Театрален проект ” Независимото Арт лице на Израел, включващ: „Хаотичният Одисей” и „Жената, която можех да бъда”;
– Театър „Диафано”, Мадрид, Испания: „Сърцето причинява бъркотия”;
– Театър „Н. Островски” – Русия – „Каменен гост”;

БЪЛГАРСКО УЧАСТИЕ:
– Театрална работилница Сфумато: „Родилно петно”;
– Мартин Карбовски представя: “Американска свиня”;

Съпътстващи прояви в рамките на фестивала
:
– „Невена и нощта” – мултимедийно представяне на документални кадри и снимки на голямата българска актриса Невена Коканова с участието на Георги Тошев, издател на книга за нея.
– Провеждане на уъркшопове на тема „ Митът за Дон Жуан и 21 век” – лекции на световноизвестната театрална критичка проф. Полина Богданова;
– „Техники на дишането и на говоренето” – практически занимания на режисьорката Олга Василиевна;
– Срещи с гостите и участниците на фестивала. Той продължава до 3-и юни.

mediacafe.bg