Пловдивчани се радват на истински Град на виното

Повече от 150 изложители от 17 държави демонстрират своите продукти на 26-ото издание на международната специализирана изложба „Винария“

Уникалният Град на виното, пресъздаващ атмосферата на възрожденските къщи от Стария Пловдив, ще представи 26 нови фирми, които ще представят своите колекции напитки. 

„Един от най-значимите в Югоизточна Европа мегафорум за агробизнес, храни, напитки и хорека сектор отбелязва рекорд на иновации – 72. Новите продукти като феномен и креативни решения са насочени към здравословния и екологичен начин на живот на потребителите“

Посочва във встъпителната си реч главният директор на Международен панаир Пловдив. Той подчерта, че Градът на виното е по-голям и разнообразен, като изложителите на „Винария“ и „Фудтех“ се конкурират с гаранция на качеството на представените продукти и с изискана гурме линия. 

Тази година в международните дегустации на вина, ракии и винено бренди ще участват над 300 проби от България, Азербайджан, Италия и Турция. Местните сортове и техните купажи имат огромен потенциал за развитие и могат да бъдат успешно реализирани на чуждестранните пазари. Това би дало възможност да заемат специфична ниша и да изградят добър имидж на родното винопроизводство.

За първи път на „Винария“ е обособена ВИП зона за ексклузивни вина, където почитателите на Дионисиевата напитка могат да дегустират вина, които са специални и трудно откриваеми на пазара. На изданието на събитието през 2018 посетителите ще видят съвременните тенденции във винопроизводството и ще се насладят на богата гама продукти с модерен стил. На атрактивен щанд на „Винария“ за първи път се представят винени коктейли с различни вкусове, които са бутилирани в кенове и иновативни арт бутилки.  

Градът на виното за четвърта поредна година привлича посетителите с нови продукти вина и спиртни напитки, с гурме демонстрации и презентации на майсторски класове, както и с места за отдих и магазин, където ценителите могат да купят вина на цени на производителите. 

Зоната „Вкусове от Италия“ допълва атмосферата на Града на виното и „Фудтех“. Тази година в нея се представят продукти на 30 италиански компании. За първи път посетителите могат да видят вино и кафе с марката на световноизвестния тенор Андреа Бочели. Щандовете на изложителите от Апенините привличат и с традиционни италиански специалитети, като поркета, както и с био зехтин, био вина и ликьори, пасти, маслини, сладка и други изкушения. 

Още в първия ден на „Винария“ три винарски изби и техните хотелски комплекси инсталираха на сайтовете си уникалния софтуер „безплатно обаждане“ (Free Call), който им дава възможност да увеличат продажбите си в кратки срокове. Той за първи път се демонстрира в България. По света над 27 000 компании в 60 държави ползват модерната услуга, която е изключително популярна в хотелиерския бранш. Българските винари прогнозират, че въвеждането им ще подпомогне развитието на новите им пазари в Европа, САЩ, Русия, Китай, Корея, където все повече се търсят български вина. 

Вашият коментар