Бизнесът е в действие с AIESEC Пловдив

Поредният форум на „Бизнесът в действие”, организиран от най-голямата студентска организация AIESEC се проведе в Аграрния университет в Пловдив. С хъс млади хора – студенти, участваха в казуси предоставени им от големи фирми от региона.

Работодателите и представители на организации останаха изключително удовлетворени от проведените занимания през събота и неделя (13-14.04). Студентите дадоха предложения и решения на поставените казуси, като по този начин доказаха за пореден път, че формалното образование изисква нов подход спрямо учащите се.

Осъществяването на успешен образователен процес изисква непрекъсната комуникация между учител – учащ, наличие на повече интерактивен тип часове. А работата в група потвърди, че резултатите на участниците са много по-ефективни, което ни накара да се замислим, дали текущите методики за работа в университета са "в крак с времето”.
 
За студентите се оказа забавно да приложат придобитите знания, което мотивира факта, че практиката е един от най-съществените инструменти за усвояване на даден процес.

По време на двата дни в BIP се включиха фирми от различни сектори, които поискаха от младите хора да решат следните казуси:

– „Токаш” OOД – производство и продажба на сребърна бижутерия магазини "My Silver" с казус "Навлизане и развитие на нов бранд в България

– "M SAT Cable" "Изготвяне на маркетингова стратегия за превличането на потребители към телевизионните канали на M SAT Cable"
 
– "Вискомп ООД", фирма специализирана в областите: уеб програмиране, изработване и поддръжка на уеб сайтове, уеб хостинг и реклама в интернет участваха с  "Проектиране на Web – базирана система"
 
– Казус в автомобилната индустрия: "Маркетингова стратегия за разпространение на електромобили", бе зададен от Омникар Ауто, които са оторизиран дилър и сервиз за марките Renault и Dacia в Пловдив и България.

Една от големите компании за набор, подбор и оценка на персонал Bulwork, изненадаха с идеята си за нов и интерактивен портал за намиране на работа: "Създаване на иновативен дизайн и функционален прототип на уеб портал за търсене на работа"

IMG_8506

 

IMG_8521

От Младежки информационно – консултантски център (МИКЦ) се представиха със социален въпрос: Как заедно студентските съвети, неправителствените организации и активните млади хора могат да работят ефективно на територията на град Пловдив?

Участниците в казуса, показаха желание и творческо мислене, като предложиха идеи, реализуеми не само с „огромни и крупни суми финансиране”, а приложими, единствено и само със знанията, които са придобили в университета.

Идеята на подобни събития е да се покаже нуждата от това, младите хора да учат през целия живот, да осъзнаят че образователната система дава една солидна първа стъпка към последващото кариерно развитие, което обаче е немислимо без само организация и само инициативност.

IMG_8550

"Младежката група" на МИКЦ Пловдив показа на представителите на фирмите, че забавлението и сериозната работа не са две несъвместими дейности. Време е работодателите да осъзнаят, че спокойната обстановка на работното място, игрите и забавленията подобряват тонуса на служителите, а с това се увеличава и работоспособноста, с нея и коефицианта на полезно действие на даденото организационно звено.

IMG_8605

Посланието на събитието определяме един от изводите на Младежката група на МИКЦ Пловдив Област – „Ние не желаем да ви научим, но можем да ви накараме да мислите”.

IMG_8607

 

Вашият коментар