Уеб сайт или Facebook бизнес страница?

Притежаването на фирмен уебсайт, до скоро нещо модерно, вече е задължително за всеки съвременен бизнес. Но достатъчен ли е той или е задължително необходимо притежанието и на facebook страница? А тогава достатъчна ли е тази бизнес страница в социалната мрежа, трябва ли ви сайт, ако в страницата си имате 100 000 човека?

Всъщност мое лично наблюдение е, че ако нещо от сайта не  е шернато във facebook, виждането му е много слабо. Споделянето на дадено нещо чрез снимка, статус или линк веднага предизвиква кликове, съответно търсене. Всъщност това не е учудващо, всички са във facebook, сайтове рядко и почти никога не се отварят целенасочено. Цялата комуникация, търсене и предлагане преспокойно се осъщестява в социалния гигант.

Дали това е достатъчно? Дали тази реклама е всъщност всичко и дали поддържаната бизнес страничка, замества изцяло уебсайта? Facebook до някъде може да се определи като сайт в сайта, но има и доста недостатъци.

Какви са недостатъците на facebook  страниците?

  1. Не малко са случаите на отнети по странен  начин страници от създателите им. Не казвам, че веднага ще отнемат и вашата страница, но това би могло да се случи, защото вие всъщност не я притежавате. Уеб сайтът, когато е с платен сървър е твой, твоето пространство. Нещо, което ти реално притежаваш и можеш да управляваш, променяш и ползваш както поискаш. Във Facebook трябва да се съобразяваш с определени правила и различни по рода си ограничения.
  2. Въпреки,че faceboook генерира много трафик, главно посещенията във всеки сайт все още идват през Google. Търсачаката си остава основен източник на информация.
  3. Информацията в сайтовете има много по-дълъг „живот“ от статусите във социалната мрежа. Дори и тези събрали хиляди лайкове, потъват надолу в таймлинията ти и изчезват
  4. Уеб сайтът може да бъде подреден и организиран точно като меню, лесно достъпно за търсене, когато ти трябва нещо. Във facebook  това селектиране на информация е невъзможно.
  5. Доколкото знам, от Facebook сами признават, че статусите на страниците достигат до 16% от феновете им, както и че не се знае дали това са правилните хора, до които достига.

Изводът, поне който аз си правя, е че Facebook е страхотен инструмент за реклама, но само толкова. Нека да не забравяме все пак, че подобни сайтове като MySpace  дори изчезнаха.

 

Вашият коментар