Времето на криза е тест за нестандартни и гъвкави решения. В това отношение администрацията на Древния и вечен град Пловдив за пореден път излезе на преден план с атрактивни идеи. Част от тях бяха разкрити от кмета Здравко Димитров на специално свикана за целта пресконференция:
„Вече имаме блестяща идея за Втори гребен канал. В никакъв случай природата не трябва да се поставя под заплаха – мястото под сегашния Гребен канал е предостатъчно. Просто трябва да се прокопае едно съоръжение на дълбочина десет метра под повърхността, да се облицова, изолира и готово!
Това ще бъде световна атракция – Гребен канал на две нива! Освен състезания с гондоли от най-висок клас, така ще бъдат привлечени всевъзможни туристи и градската икономика ще заработи с пълна пара. А ако се напълни догоре, новият подземен канал ще бъде подходящ и за състезания с подводници. Сладководни. Спорт, който не съществува и Пловдив би могъл да стане световен лидер в него.“
Кметът отхвърли категорично витаещите в общественото пространство слухове за разширение на Община Пловдив и премахване на общините „Родопи“ и „Марица“:
„Това би било огромна грешка. Пловдив е презастроен и пренаселен, защото е голям град и голяма община. Отидете в малките градове, да не говорим за селата. Там няма кой да ти каже здрасти, тегава работа е. Но разбирам и тези, които търсят да видят някъде между бетона трева. Изходът е един: районите „Южен“, „Източен“ и „Тракия“ да се обособят като отделен град и естествен център на община „Родопи“, а „Северен“ и „Западен“ по същия начин да образуват средището на община „Марица“. Така Пловдив ще се върне в историческите си граници от времето на Римската империя.
Няма да има и транспортни проблеми, защото ще закрием градския транспорт – много хора ще ходят пеша, което е здравословно, а таксата за „Синя зона“ ще стане 10 лева на час, което няма да удари по джоба на пловдивчани, но ще увеличи значително приходите в хазната.
Попитан за повишаващите се цени на тока и как това ще се отрази на Пловдив, Зико коментира високото напрежение с нужния за ситуацията патос:
„В това отношение Пловдивската община е иноватор, защото още преди десетилетие предвидливо изостави тролейбусния транспорт. Това, разбира се, не е достатъчно и ние планираме скоро да изгасим осветлението в подлезите и тунелите. И без това през деня входовете и изходите се виждат, а нощем също хората са го измислили отдавна – автомобилите имат фарове, а гражданите – телефони с фенерчета. Вън от съмнение е, че най-добри резултати биха могли да се получат, ако въведем вечерен час. Тогава изобщо няма да има нужда от улично осветление. Мислим, Мислим“, завърши мисълта си градоначалникът.