Постановка с 4 номинации ИКАР за 2012 на сцената на ДТ Пловдив

Отличеният с 4 номинации ИКАР 2012 „Ричард III” на ДТ „Стоян Бъчваров” гостува на Драматичен театър Пловдив на 23 януари и на НТ „Иван Вазов” в София на 24 януари.
Постановката „Ричард III” от Уилям Шекспир на Драматичен театър „Стоян Бъчваров”, режисьор Пламен Марков, бе отличена с четири номинации за наградата ИКАР 2012 на Съюза на артистите в България: за сценография и костюми на Мира Каланова, за авторска музика на Калин Николов, за майсторско техническо осъществяване и за главна мъжка роля на Стоян Радев.
Спектакълът ще гастролира на 23 януари от 19.00 ч. на сцената на ДТ „Н. О. Масалитинов” и на 24 януари от 19.00 ч. на сцената на НТ „Иван Вазов” в София.

“Ричард III” – интелигентният злодей
Знаменитият английски драматург и поет, признат за най-значимия писател в англоезичната литература, остава ненадминат в умението да прониква в човешката същност, разкривайки нейните най-светли и най-мрачни страни. Династията на Тюдорите (1485-1603), в която живее Шекспир, се характеризира с динамика на политическия живот, преврати и контрапреврати, издигане и сваляне на крале, много от които ще заемат достойно място в неговите текстове. Сюжета за историческата драма „Ричард III” (1532), Шекспир черпи от известната по онова време хроника на Холинщед, която разказва историята на властолюбивия и безскрупулен Ричард Глостър, брат на крал Едуард IV, унищожил по пътя към престола всички претенденти, всъщност почти цялото си семейство.
В противовес на очакванията, главният герой да бъде представен предимно като злодей, варненската постановка предлага една многостранна концепция с различни гледни точки към сложния образ на Ричард, който от една страна е жесток владетел и циничен манипулатор, напълно в духа на Макиавели, но от друга страна привлича със своята интелигентност, гъвкавост, решителност. Неслучайно фотографът Симеон Лютаков предлага плакат/и с 3 с различни внушения за образа в един троен портрет на “Ричард III”. Обаянието на персонажа, който Стоян Радев изгражда, идва както от многопластовия прочит, наситен с ироничен, дори комедиен привкус, така и от последователността, с която той води своя Ричард към самопознанието, разочарованието от себе си и безизходицата в края на пътя: „Заменям кралство за кон”.

mediacafe.bg