Пловдив ще отбележи шестата Нощ на театрите

„Малкият Пучи“ на Ованес Торосян с премиера в града на тепетата

Новият авторски моноспектакъл на Ованес Торосян ще има своята премиера в Пловдив и ще е едно от подгряващите събития за шестото издание на европейската инициатива Нощ на театрите в България. „Малкият Пучи“ разказва исторята на малкия човек, който не може да намери себе си. Той е отхвърлен, сочен с пръст и нежелан. Все пак има надежда, защото Пучи е открил ключа към това да стане симпатичен на заобикалящите го.

Една смешна история за тъпотата на материализма.

,,Казвам се Пучи, малкия Пучи. Малък щото съм малък, а Пучи щото като съм се родил и майка ми ме е погледнала и казала: А, ама това е Пучи!“, споделя героят в пиесата. „Работя по този текст почти от 6 години – започвах го, спирах, след това продължавах, творческият процес не беше лек. За тези години и аз самият се промених, пораснах и преосмислих много заложени в текста сюжетни ходове“ – 

Разказва Ованес Торосян, който „Малкият Пучи“ е 3 в 1: автор, режисьор и актьор. Проектът се реализира като специално съдържание за Нощ на театрите и се осъществява с приятелската подкрепа на КЦМ 2000 Груп–Пловдив и Театър Реплика. Домакин на премиерното представление на 13 ноември в 18:30 ч. ще е Bee Bop Café Пловдив, а входът е свободен като подарък-комплимент към пловдивчани и гостите на града. 

„Дебелянов и ангелите“ в Драматичния театър

В „Дебелянов и ангелите“ поезията не губи битката за живота. Само тя възвръща любовта сред тъмната гора на войната. Единствено на поета е позволено да броди из градината на сънищата, за да открие думи, с които светът става поносим и разбираем. Пиесата е на Александър Секулов, в нея са използвани текстове от „Слепия градинар“ на Валери Стефанов. Режисьор на спектакъла е Диана Добрева. „Колективът на Пловдивския театър е като кибритена клечка, която пали огън в душите. Душата на Дебелянов не си е тръгнала в 10.34 в онзи кървав и страшен ден. Сред нас е. Благодарение на вас“- споделя проф. Валери Стефанов. 

Началният час на постановката на 17 ноември е 19ч., а цените на билетите са промоционални (по 10 лв.) като комплимент към европейската инициатива. 

NT Live представя „Макбет“ в Cinema City 

National Theatre Live гостува в Нощта на театрите с една от най-впечатляващите трагедии на Уилям Шекспир – "Макбет". На 17 ноември точно в 19 ч. прожекцията ще се случи едновременно в 6 кино салона в България, а Cinema city Пловдив е един от тях. Британските актьори Рори Киниър и Ан-Мари Дъф влизат в ролите на Макбет и Лейди Макбет, а режисьор на продукцията е  Руфъс Норис. Представлението е на английски език, със субтитри на български.  NT Live е новаторски проект на Британския национален театър за директни излъчвания на най-добрите британски постановки от лондонската сцена на живо в кина из Обединеното кралство и по целия свят.

Камерите са разположени, така че да осигурят на кинозрителите „място с най-добрия изглед“, за да създадат възможност за изключително изживяване на публиката. С помощта на сателити постановките се излъчват всяка година на живо или на запис в цял свят и достигат до повече от 1.5 милиона зрители в над 700 кинo салона.

За най-малките на 17 ноември в Кукления театър ще има две последователни представления (в 10:30 и 11:45 ч.) по българската народна приказка „Житената питка“. Класическата история – точно такава, каквато сте чували, чели или разказвали. А ако не знаете какво са „нощви“, за какво служи „маята“, от къде идва брашното… изобщо как се меси вкусна питка, ще научите от спектакъла. Познатата приказка, разказана от двама странстващи хлебари. Техните чували, бъркалки, черпаци, кани и гевгири се превръщат в героите от приказката. 

През 2018 г. Нощта на театрите ще e на 17 ноември в 15 български града и едновременно в 11 европейски държави. Зад идеята на платформата стои Елеонора Роси от Франция. В тази Нощ Театърът се превръща в основна тема и събира по едно и също време всички, които го обичат. Освен спектакли в театрите и на алтернативни места се случат множество срещи, дискусии, изложби, концерти, разходки зад кулисите, контакти и нови възможности за сближаване на театъра с неговата публика.

Вашият коментар