Наградите Икар с модерна визия, разказваща цял век

С чувство за хумор и без излишна строгост, дизайнерката Теодора Симова създава визията за официалната церемония

В цветовете на дъгата е плакатът за наградите Икар тази година и разказва за значими дати от последния век. Идеята е темата на афиша да се обвърже с юбилея на Съюза на артистите в България, който празнува 100 години от създаването си. Дизайнът е на Теодора Симова, която прави бърз поглед назад и едно намигване към някои от националните и световни събития, включително и последствията от COVID. Тя е завършила Масови комуникации и реклама в Милано. През 2012 година се връща в родината и следващите 4 години работи в рекламния отдел на Народен театър „Иван Вазов“. Вече 5 години управлява собствено студио за графичен дизайн „Луноход Студио“, занимаващо се предимно с визии на културни събития.



През 2020 година Теодора получава покана да работи за първи път с екипа на САБ за афиш на Икарите. Планът на дизайнерката този път е да разкаже 100-годишната история по съвременен начин. „Последният век е изпълнен с множество значими събития в световен мащаб и на фона на тях през цялото това време е съществувал Съюзът на артистите в България. Това за мен беше ключовото послание – да представим една институция, която в своята история е била свидетел на войни, на политически промени, на научни постижения, дори на първия полет на човек в космоса.“, разказва Симова за MediaCafe.


Тя е избрала годините 1921, 1939, 1944, 1961, 1989, 2007 и 2020 като акцент за значими събития. От основаването на Съюза, през Втората световна война, влизането ни в Европейския съюз и последно – вируса COVID.  Всичко това решава да изобрази символично чрез аксесоари – шапки, скафандри и предпазни маски.

Теодора е вложила чувство за хумор в плаката. Стремежът й е бил да покаже значимостта на този юбилей, но без да налага излишна строгост. Според нея, събирането на толкова големи и важни събития в един малък художествен акцент предлага пречупване през личната гледна точка. „Специално за маската през 2020 г. – маските много бързо преминаха от предпазно средство към моден аксесоар. Вече може да откриете какви ли не варианти включително и на световно известни модни компании. В известен смисъл маската е новата шапка и аз не виждам нищо лошо в това“, коментира Теодора Симова.

Вашият коментар