Food Arena – Бизнесът и социалната отговорност като едно цяло

Кетъринг компанията Food Arena е създадена през 2018 година и е продължение на 30-годишния основен бизнес, занимаващи се с производство и доставки на висок клас месни и безмесни хранителни продукти за България и Европейските пазари. Храната се приготвя от опитни готвачи, спазвайки здравословни технологии за обработка, a екипът държи на българските продукти.



Идеята за помощта и предоставянето на безплатна храна идва още от първите стъпки на фирмената дейност. В края на деня оставали непродадени, но годни продукти, които те предоставяли на църквата Св. Георги в Пловдив, което дело продължава и до днес. Компанията винаги е била отворена към подобни прояви и е предоставяла храна на домове за сираци, домове за стари хора и различни инициативи. Именно покрай дарителската дейност доразвиват бизнеса с готовата храна и кетъринга.

Преди две години Десислава се запознава с президента на фондация „За нашите деца“ Иванка Шалапатова на събитие в София. Там Иванка споделя, че се нуждаят от помощ за изграждане на Дом за ранно детско развитие в най-старото сиропиталище на България „Рада Киркович“. На благотворителен коктейл Food Arena също участва с финансова подкрепа, а две трети от общата сума е заделена от Община Пловдив. Благодарение на общи усилия днес вече е факт реновираната сграда за децата.

От този момент Food Arena и фондация „За нашите деца“ продължават съвместно да подпомагат различни инициативи. Една от тях е даряването на храна за многодетни семейства и такива в неравностойно положение. Към момента Food Arena, заедно с други дарители, хранят редовно и безплатно седем български семейства, като им доставят порции всяка седмица.

Отделно, Food Arena заделя 5% от месечния оборот от фитнес менютата си, които парично постъпват във фондация „За нашите деца“, като по този начин ежемесечно допринасят за тяхната дейност.



Различни хора се обръщат към кетъринг компанията да се заемат с частни случаи. Съвсем скоро една жена е споделила за болен баща, който живее в София и няма как да се грижи за децата си. От своя страна, те му предоставят пакетирани продукти. „Помагаме на всеки, който има нужда и колкото можем да си позволим“, разказва ни Десислава Петева.      

Любопитен става и въпросът дали има добре измислен устойчив механизъм към частните фирми за хранене на хора, които имат нужда. „Според мен, ако трябва да говоря за устойчив модел, такъв няма и не виждам кога ще бъде създаден. Доста сложна е нормативната уредба и само с обединени усилия между операторите на храни и регулатора може да се започнат крачки в посока промяна.“, казва Петева.



И допълва, че иска да включи нови апарати за охлаждане и замразяване на храната, което да удължи срока на годност и въпреки това да не компрометира качеството на суровината. В момента правят тестове с шветска система, която под вакуум дава възможност храната, без консерванти, да издържа в охладено състояние от 60 до 80 дни. Защото доброто съхранение дава възможност за качествено разпространение на храната към хора, които имат нужда от нея. Според Деси, би било добре, например, пред ресторантите да има витрина, щанд, където излишната храна да се събира за гладните. „Когато човек има желание да консумира нещо, а не може да си го позволи е наистина жалко. Не говорим за скъп хайвер от 500 лева, разбира се.“, казва тя.

Food Arena е против разхищението на храна, ще продължава да подкрепя каузи, които си заслужават и няма да спре да обръща внимание на нуждаещите се. Добрият пример трябва да се разказва и да се стимулира активността в тази насока.

На водещата снимка от дясно наляво: Десислава Петева и Иванка Шалапатова

Вашият коментар