В Contemporary Space стартира „Кино стая“

В центъра за съвременно изкуство Contemporary space започва нов проект, посветен на съвременното кино. В специално оборудвано камерно пространство ще се прожектират образци на авторското кино, ще се организират премиери на нови български филми и представяния на различни фестивални формати чрез селектирани заглавия. Програматор на първите две филмовите събития е Елица Матеева – автор на кинолектории, кинокритик и художествен директор на 5 и ½ скандинавски визии за култура.

Първото представяне в “Кино стая“ е на премиерният български филм „Асансьор за пациенти“ с режисьор Иглика Трифонова. Филмът е с награда Lidl на публиката от последното издание на София филм фест.

„Асансьор за пациенти“ – България, 89 мин.
Сценарий – Иглика Трифонова
Оператор – Крум Родригес
Музика – Васил Гюров

В ролите – Христо Гърбов, Светлана Янчева, Бойка Велкова, Ангелина Славова, Александър Бенев, Слава Дойчева, Мак Маринов, Йордан Биков, Тихомир Паунов
Продуцент – Росица Вълканова

В опит да помогне на двама свои пациенти психологът Паскалев решава да ги срещне. Младо момче, след втори опит за самоубийство, и жена, която скоро е разбрала, че е неизлечимо болна, се срещат в болничния асансьор. Какво може да се случи в тясното пространство и за краткото време, през което един асансьор слиза от осмия до първия етаж? Може би нищо… А може би безмерната обич на Ангéла към сина ѝ може да докосне нещастното непознато момче и да го върне към живот… А ако Боян пожелае да живее, може би Ангéла ще добие сили да приеме мисълта за смъртта си… Може би…

Иглика Трифонова e сценарист и режисьор на 15 документални и 4 игрални филма. Филмите ѝ печелят множество награди в България и по света. Най-популярните ѝ творби включват документалните Лето господне 1990-о (1991), Възможни разстояния (1992), Разкази за убийства (1993) и игралните Писмо до Америка (2001), Разследване (2006) и Прокурорът, защитникът, бащата и неговият син (2015). Последният печели награда за най-добър проект на Sofia Meetings в София и Crossroads в Солун през 2008 г., както и наградата „ScriptEast“ на името на Кшищоф Кешловски през 2011 г. Световната премиера на филма е на фестивала „Black Nights” в Талин.

„Асансьор за пациенти“ ще се прожектира от 20.00 ч. в периода от 3 до 9 ноември.

Цена на билета: 7 лв., намаление за учащи и пенсионери: 5лв.

Следващото предложение от проекта “Кино стая“ е селекция от Master of Art Film Festival

Три специално селектирани за варненската публика филмови заглавия от тазгодишното издание на фестивала Masters of Art ще се прожектират в Contemporary space на 17 и 18 ноември.  Master of Art Film Festival e първият на Балканите международен фестивал за арт документално кино. Негов инициатор и творчески директор е Найо Тицин – журналист и автор на документални филми, посветени на изкуствата.

ПРОГРАМА:

10 ноември, петък, 20:00
“Парижка кула 13” – Награда за най-добър документален филм за арт инсталации и съвременно протестно изкуство от Master Art Film Festival 2017.
Оригинално заглавие:  „Paris Tower 13“
Франция, 2016, 75 мин.
Режисьор: Томас Лалиер

„Парижка кула 13“ (реж. Томас Лалиер) е посветен на една изложба – над 100 стрийт артисти от цял свят са поканени да работят в девететажен блок край Сена, който предстои да бъде разрушен. На площ от 4500 кв. м. те създават 400 произведения, на фасадата е изписан стих от Бодлер на арабски – „ Градът се променя по-бързо от сърцето на един смъртен“. За един месец трудът на художниците, с които ни запознава отблизо филмът, е видян от 30 000 души, после сградата е съборена. Зрелищните кадри на разрушаването присъстват в началото на филма, докато артистите ведро говорят за мимолетността на своята работа.

11 ноември, събота, 20:00
„С като Стенли“ – награда за най-добър документален филм за театър и кино от Master Art Film Festival 2017.
Оригинално заглавие: „S Is for Stanley“
Италия, 2015, 58 мин.
Режисьор: Алекс Инфаскели

Филмът представя  историята на Емилио Д’Алесандро, личният шофьор на Станли Кубрик. През 1971 в Лондон Д’Алесандро се запознава случайно с Кубрик, който го кани да му стане шофьор, и между двамата се заражда дълбоко приятелство, увенчано през 1999 с почитта, която режисьорът засвидетелства с последния си филм  „Широко затворени очи“. Емилио има запазен гараж, в който е складирал всички спомени, свързани с киното на Кубрик. „С като Стенли“ навлиза дълбоко в характера на Стенли Кубрик, интерпретиран през цвета на спомените и невероятните преживявания на Емилио.

14 ноември, вторник, 20:00
„Арво Пярт, Робърт Уилсън – Изгубеният рай“
Оригинално заглавие: „The Lost Paradise – Arvo Pärt, Robert Wilson“, 2015, 54 мин.
Режисьор : Гюнтер Ателн

Истинско откровение  и любовно вричане към изкуството е  филмът „Арво Пярт: Робърт Уилсън – Изгубеният рай“ на Гюнтер Ателн. През репетициите на постановката „Страстите Адамови“, която неотразимият театрален режисьор Робърт Уилсън създава през 2015 г. в бивша фабрика в Талин, е представен светът на Арво Пярт, изцяло повлиян от православното християнство. Театралният режисьор Робърт Уилсън допуска младите чешки кинематографисти Якуб Ян и Давид Маркович да снимат в артистичния му център „Воденицата“ в Лонг Айланд, разположен сред 8 акра пищна растителност. Сградата е лишена от врати и превърната в свободно интердисциплинарно пространство за вдъхновение и експерименти, по модел на своя създател – режисьор, сценограф, архитект и визуален артист. Прекарал 46 години от живота си в турнета, тук Боб Уилсън открива своя дом и всяко лято споделя атмосферата на това място – „като никое друго“, със стотина млади артисти от цял свят.„Изгубеният рай“ е първият документален филм за Арво Пярт. Удивително е как един толкова стеснителен човек на изкуството се е съгласил да бъде придружаван от камера в продължение на цяла една година. В родната си Естония, в пътуванията му до Германия, Италия и Япония, където през октомври 2014 г. Пярт получава Premium Imperiale – най-престижната световна награда в областта на музиката.

Цена на билета: 8 лв., намаление за учащи и пенсионери: 6 лв.

За автора

Вашият коментар