Байк паркът в Севлиево готов до дни

На 3000 кв. м. ще се шири новата спортна площадка в Севлиево. Теренът в парк Черничките е подходящ за планинско колоездене и ролкови спортове. Откриването е само след няколко дни в края на този месец или първата седмица на ноември, тъй като в момента текат довършителните работи.

Теренът е с денивелация и силен наклон, функционалността и естетиката са издържани и отговарят на световните стандарти. Обособяват се различни зони с различна степен на трудност за напреднали, начинаещи и деца, а също места за отдих и комуникация. В парка има много нови зони.

АСФАЛТОВ ПЪМП ТРАК с площ от около 500 кв. метра, като съчетава уникален дизайн и ефективно използване на пространството. Съоръжението е проектирано така, че да е подходящо за използване както от по-малки деца и начинаещи, така и да бъде максимално забавно и за по-напредналите в спорта. Повърхността е от асфалт, който осигурява максимална издръжливост, изчистен вид, функционалност на трасето при всякакви метеорологични условия и изисква минимални усилия за поддръжка. Съоръжението ще предоставя възможност за комплексно трениране на всички умения и техники в колоезденето – изпомпване, завиване, баланс, генериране и контрол на скоростта, скокове и други. Площадката може да се използвана с планински велосипеди, БМХ колела, детски баланс байк, тротинетки, скейтборд, ролери и други.



ЗОНАТА ЗА ДЪРТ ДЖЪМП е линия от скокове за по- напредналиколоездачи, състои се от три скока и един вираж за смяна на посоката. Скоковете са направени от дървена конструкция и дървена платформа, а мястото на приземяване (попивка) е от изкуствено оформен насип от почва. Скоковете ще бъдат изградени така, че да могат да бъдат скачани с по-голяма амплитуда във височината и да дават възможност за изпълняване на трикове, познати от дисциплината „дърт джъмп“.

ДЕЕТСКИЯТ ПОЛИГОН за най-малките колоездачи съчетава линия от четири типови съоръжения, както и два завоя тип “вираж” от изкуствени насипи. Полигонът ще бъде изграден на равна повърхност с минимален наклон между препятствията, като целта е да се предостави възможност за безопасно упражняване и развитие на основните умения за баланс, координация, завиване, спиране и др., от навлизащи в колоезденето деца.

ЗЕЛЕНА ЛИНИЯ – зоната с минимална трудност, която запазва трасето на изградена вече линия и се допълва с няколко нови типови съоръжения за преминаване и баланс. Използва се лек естествен наклон за генериране на скорост за преминаване през препятствията, които дават възможност за забавно надграждане на уменията за баланс, контрол на скоростта, завиване и техники за преминаване на неравности.



СИНЯ ЛИНИЯ – състои се от две линии с по четири елемента с различна степен на трудност от т. н. “Tabletop” скокове, изкуствено оформени насипи при които има равна част между скока и мястото за приземяване, линията е преходна между начинаещи и по-напреднали колоездачи. Целта е да се предостави възможност за развиване и упражняване на уменията за скачане, като се изградят прогресивно нарастващи по-големина скокове, които ще могат да бъдат безопасно преминавани с постепенно увеличаване на скоростта и амплитудата на скачане.

ЧЕРВЕНА ЛИНИЯ – изградена е от три скока за по-напреднали от изкуствено оформени насипи от почва, като се използва вече съществуващо трасе. Линията ще завършва със скок за трикове, който ще бъде с по-голяма и широка платформа за приземяване с цел да се даде възможност за трениране изпълнението на различни фрийстайл трикове с колелото.



ЧЕРНА ЛИНИЯ – има общо начало с „червената“ като след разделянето им следва скок за най-напредналите с най-голямо разстояние между скока и мястото за приземяване.

ТРАЯЛ ЗОНА – зона, състояща се от различни елементи скални блокове, естествени дървени трупи, дървени скари за упражняване уменията на колоездачите за баланс, подскоци на една гума, завъртания и други. Съоръженията ще дават възможност за навлизане на нови колоездачи в дисциплината траял, както и за трениране на по-опитните.Главният вход към парка за колоездене е от съществуващата велосипедна алея, разположена в южната му част. Основната алейна мрежа, включваща пътека за достъп до пъмп трака и пътека за достъп до стартовете на всяка от зоните със скокове и съоръжения е предвидена да бъде покрита с трамбована сипица. Зоните на отделните велосипедни трасета ще бъдат естествено оформени с алеи. Успоредно на основната алея, водеща към пъмп трака ще има кът за отдих и комуникация. На територията на обекта попада съществуваща широколистна дървесна растителност, като проектното решение се съобразява изцяло с нея.

снимки: Минчо Тодоров

Вашият коментар