Соларна лодка наглежда Големия бариерен риф

Големият бариерен риф е приеман за една от най-ценните области в околната среда. Той представлява е огромно пространство с над 2900 отделни рифове и 900 острова, разпилени на територия с дължина 2600 км и площ от около 344 400 кв. км.

Патрулирането около него безспорно е трудна задача, но подходяща за Министерството на националните паркове, отдиха, спорта и състезанията в Куинсланд (DNPRSR) и Агенцията за морския парк „Големия бариерен риф“ (GBRMPA). И ако контролът на въпросната зона е труден, то още по-сложно е това да се случва по екологичен начин. Затова двете агенции са решили да се насочат към слънчевата енергия, която да им помогне да постигнат желанието си.

Incat Crowther & Marine Engineering Consultants (MEC) е фирматата, на която се пада нелеката задача, поставена от  двете правителствени агенции, да конструира соларна лодка, с която да се следи Големия бариерен риф.

Практически тя ще представлява 24-метров патрулен катамаран с удължен пробег. Той ще бъде толкова екологичен, колкото е възможно за подобен род плавателни съдове. Той ще има обширен масив от слънчеви панели, високоефективна изолация, зонирана климатизация, както и щори за прозорци и капаци за намаляване на въздействието на силното слънце в Куинсланд.

Генерираната от панелите слънчева енергия, ще бъде натрупвана в литиево-йонни батерии, за да се намали използването на дизелови генератори, както по време на работа, така и при престой на котва през нощта. Батериите ще се зареждат през деня, като слънчевата енергия ще позволява на кораба да не използва дизеловите генератори през нощта. По това време батерията ще доставя енергия за работещите бордови уреди, включително и климатика. В случай на увеличаване на натоварването дизеловите генератори ще сработват автоматично. В зависимост от натоварването те или ще генерират енергия директно, или ще дозареждат батерията.

Катамаранът се очаква да бъде пуснат на вода в началото на идната 2014 година.

goliam barieren rif

За автора

Вашият коментар