Вдъхновяващи лекции дадоха старт на Plovdiv Game Jam (снимки)

Изключително интересни лекции дадоха начало на първия в Пловдив Game Jam, част от световното събитие Global Game Jam. Около 60 участници в събитието изслушаха Георги Ракидов и Любомир Илиев от Ivent Games, както и Андерс Хойстед от Nodric Game Jam и техните съвети към ентусиазираните бъдещи създатели на игри. Гостът презентира и темата на тазгодишното издание, с която трябва да са свързани всички игри в Global Game Jam: "We don't see things as they are, we see them as we are". 

Събитието започна около 16 часа с разказа на Георги и Любомир относно петте години, в които са се борили да завършат играта си Strenght of the Sword 3. Те дадоха съвети на младите екипи да не мислят единствено за разработката на играта, а и за мениджмънт и това как да си пласират продукта. Споделиха опита си от комуникациите с големите компании, които са им давали съвети – понякога Георги и Любо са ги следвали, понякога обаче са тръгвали в напълно противоположна посока, но все пак са успявали да впечатлят успешните фирми за игри. Създателите на Ivent Games добавиха също, че екип не може да се направи с много пари, важно е хората, които участват в разработката да бъдат отдадени на идеята и да работят с ентусиазъм. Те споделиха и интересна теория, според която колкото повече се разраства един екип, толкова повече спада желанието за работа на отделния човек и в един момент увеличаването на екипа носи повече негативи за развитието на продукта, от колкото позитиви.

След тях на сцената се качи Андерс Хойстед, който даде съвети относно конкретното събитие – Game Jam. Акцентите в презентацията му бяха, че трябва да се спи – тъй като има само 48 часа за разработка, много хора пропускат този момент, но ако не си получават съня, хората стават досадни, раздразнителни и като цяло – непродуктивни. Другите съвети – които могат да се ползват навсякъде в живота – бяха екипите да не се паникьосват, ако нещо не работи – в паниката няма да можеш да свършиш нищо. Освен това не бива да се отчайват от провалите – всъщност именно провалите и неуспехите ще научат младите разработчици, дизайнери и мениджъри как да постигнат по-добър успех следващия път.

След кратка почивка, геймърите имаха шанса да изпробват изключително атрактивното устройство Oculis Rift, което се поставя на главата, подобно на маска, и човек вижда 3-д виртуална картина, която следи движението, въртенето и наклонът на главата му. След кратка вечеря, участниците се разделиха на екипи и започнаха работа в първия пловдивски Game Jam.

Още за Plovdiv Game Jam и линк към живото предаване на състезанието – тук.

Вашият коментар