Петър Дяксов е инициатор на конкурса „Digital Stars” и част от организационния му екип. Той се занимава с дигитално предприемачество – съсобственик е на няколко онлайн магазина, които оперират на територията на цялата страна и не само, също така е и управляващ сътрудник в дигитална агенция SEOMAX, която предлага богата гама от услуги за различни бизнеси, които искат да представят себе си по-добре в Интернет. Дяксов има богата експертиза в сферата на дигиталния маркетинг, която гради в продължение на 10 години.
Г-н Дяксов, разкажете ни повече за конкурсът Digital Stars.
Позволете ми първо да Ви благодаря за поканата за този разговор. Тази година ще се проведе четвъртото издание на конкурса Digital Stars, a негов организатор е фондация Digital4. Фондацията, с която организираме различни инициативи свързани с дигитализацията в страната и нейното популяризиране. Иска ми се да отбележа, че този конкурс няма аналог в България и участието в него е абсолютно безплатно. Като човек, който се развива в дигиталния маркетинг вече 10 години знам колко е трудно началото, когато все още нямаш опит, но конкуренцията е голяма, също както и динамичното развитие на сектора. Така се роди идеята за Digital Stars – с желанието ни да помогнем на креативните млади дигитални маркетолози, като им дадем възможност не само да покажат работата си, но и да се откроят сред колегите си. Да получиш награда за труда си от най-изявените имена в бранша си е признание и ние вярваме, че точно то носи престижа на отличията ни.
Кой може да участва?
В конкурсът Digital Stars могат да се включат специалисти по дигитален маркетинг на възраст между 16-35 години, които имат не повече от 5 години професионален опит в сферата. Десетте състезателни категории, обхващат всички аспекти на дигиталния маркетинг и по този начин даваме равен шанс на всички кандидати. Кандидатури и номинации се подават до полунощ на 28 август, ако някой се колебае все още има възможност да се включи, и знае ли човек – може да е следващата дигитална звезда на България.
Какво дава конкурса на победителите освен наградата?
Освен призът и пластиката, победата в Digital Stars дава сериозен тласък в кариерата на всеки един дигитален маркетолог. Това определено е най-ценната награда, но освен нея имаме и предметни награди, осигурени от нашите спонсори. Тъй като силно вярваме, че участниците в конкурса уверено са поели към изграждането на кариера в бранша, тази година сме подготвили нещо специално. Всеки един от победителите ще получи и достъп до майсторски класове, които нашата фондация Digital4 организира. Това е възможност всеки от отличените кандидати да надгради своите знания и умения през следващата година.
Кой ще отличи победителите и кога?
Както казах конкурсът предлага 10 категории, като всяка от тях има тричленно жури, което е изявено в нея. Събрали сме 30 представители на маркетинга и търговията, които имат сериозна експертиза в категорията си. Тази година сред представителите на журитo са Сами Хосни, Мартин Попов, Жюстин Томс, оснаталите членове може да видите на digitalstars.bg
Официалната церемония по награждаването ще се проведе по време на DiTech Expo и Digital4Plvdiv – годишната конференция за онлайн маркетинг и търговия на България. На 20 септември в Дом на културата „Борис Христов“ в Пловдив ще станат ясни новите звезди на дигиталния маркетинг.
За финал ще споделите ли с читателите ни как се променя кариерният път на участниците в конкурса?
Благодаря за този въпрос. Както казах по-рано той дава тласък на победителите в тяхното кариерно развитие. Много от нашите победители вече работят във водещи дигитални агенции в страната, а други – като Виктор Стоилов дори се завръщат в Digital Stars като жури. Той спечели наградата в категория „Електронна търговия“ през 2019 година, а тази година той ще бъде жури в категория „Маркетинг в социалните мрежи“. И всичко това в рамките на 3 години.