Свилена Георгиева: „Хапка Надежда“ е от кампаниите, които топлят сърцата!

Времето, в което живеем, се определя не само от случващото се около нас, но и от това, което ние случваме. Дали да бъдем пасивни наблюдатели на кризата с коронавируса и просто да отчитаме ден след ден проблемите в здравната система, както и производните на нея грешки, или да се опитаме да помогнем с каквото можем.

Говорим по темата със Свилена Георгиева – един от инициаторите на кампанията #Хапка Надежда, дело на проект „За Доброто“, чиято цел е да осигури топла храна за хората на първа линия в здравните заведения, както и на служителите от Спешна помощ и съпътстващия персонал. Храната се осигурява от заведения в страната или безвъзмездно, или на символична цена.

Защо инициирахте кампанията?

Кампанията се роди от желанието ни да покажем, че все още съществува общество, което цени кадрите си. Медицинският персонал е подложен на огромен натиск. Почти нямаме инструменти да им помогнем, освен да бъдем признателни и да им покажем, че не са сами в битката си. Нямаме илюзията, че ще изхраним всички. Идеята е друга. Идеята е в жеста.

Инициативата вече е активна и в Пловдив. Как започнахте?

Първият обяд в Пловдив бе доставен за първа смяна в ЦСМП в четвъртък. Спешните медици нямат осигурена храна. Купуват си, когато и ако имат време. Така започваме. Тепърва проучваме как стоят нещата в другите болници, колко персонал са и как е организирана храната. Засега в кампанията под Тепетата се е включил само един ресторант, но имаме вече разговори с още два.

Болничните заведения не са ли длъжни да осигурят храна на служителите си в този критичен момент?

Логичен въпрос, с нелогичен отговор, както често се случва. При някои има кетъринг, който е с отвратително качество. При други, както са спешните, няма и толкова.

След скандала с ХелпКарма, мислите ли, че това ще има негативен ефект и за подобни каузи?

Така смятах в началото. Оказва се, че хората имат добра дарителска култура и разпознават добрите каузи. Разбира се, сега повече от всякога, трябва да работим върху прозрачността и да измием петното от сектора.

Кой и как движи координацията по места в различните градове?

Имаме хора в София и Пловдив, в другите градове се движи от местен координатор, който е във връзка с нас.

Как хората могат да помогнат?

По всякакъв начин. Могат да станат координатор за града си, могат да намерят ресторанти, които да се включат, могат да дарят сума или просто да разкажат за кампанията.

Защо е важно да се присъединим към кампанията?

Личното ми мнение е, че кампании като тази ни сплотяват. Това не е животоспасяваща кампания, не е спешна. Това е от кампаниите, които топлят сърцата и ни правят общество. За да излезем по-силни от кризата.

Какъв е вашият личен призив към хората?

Призоваваме ги да покажат подкрепа към бойците си. Да се обърнат към лекарите и към учителите си с някакъв жест на признателност. Винаги ще имаме нужда от тях и трябва да има смисъл да избереш подобна професия в България. Призовавам ги и да пазят здравето си.

Няколко думи и за самия проект „За доброто“?

Проектът обединява усилията на група хора да променят климата в детското здравеопазване в България. Кампаниите, свързани с ковид епидемията са изключение, произлязло от репутацията ни и от факта, че хората сами ни търсят с молба да помогнем. През пролетта в спешната кампания за набавяне на предпазни средства и медицинска техника, събрахме около един милион лева, които използвахме, за да помогнем на над 90 болници в страната.

Свилена Георгиева е на 37 години от Пловдив. Майка на две деца и журналист на свободна практика. Участва в Проект #задоброто, защото смята, че ролята и на гражданин не се изчерпва с плащането на данъци.

Екипът на MediaCafe призовава всички свои читатели, които имат желание и възможност, да се присъединят към благородната инициатива тук!

Вашият коментар