Укрепвайки своята позиция на предпочитан доставчик в круизния сегмент, АББ ще оборудва пет новопостроени кораба с електрическо задвижване Azipod®, което има доказана способност да намали значително консумацията на гориво.
Всеки круизен кораб ще се захранва от два модула Azipod®, което прави общо 178 мегавата (238 000 к.с.) мощност на задвижване за петте новопостроени кораба. Част от поръчката включва най-големите и мощни задвижващи модули Azipod®, които някога са били инсталирани от Финкантиери, по 20 мегавата всеки. Корабите ще влязат в експлоатация между 2023 и 2026 г.
„Очакваме с нетърпение да си сътрудничим с Финкантиери върху тези кораби от световна класа, които поемат курс към екологично съобразените пътувания. Днешните пасажери очакват устойчиви пътувания и за нас е чест да подкрепим екологичните цели на Финкантиери с нашата технология, която представлява иновациите и ефективността като никоя друга“, каза Юха Коскела, президент на дивизия „Морски сектор и пристанища“ на АББ.
„Нашето сътрудничество с АББ продължава вече над две десетилетия, като първото задвижване Azipod® е монтирано от Финкантиери в края на 90-те години. Днес ние бележим допълнителен напредък в нашия ангажимент към екологично корабоплаване и сме щастливи да работим с доверен партньор, чийто решения през годините са осигурявали превъзходни постижения, надеждност, безопасност и устойчивост за круизния сегмент,“ каза Луиджи Матарацо, Генерален мениджър, отдел „Търговски кораби“, Финкантиери.
С електрически двигател, поставен в потопена във водата капсула извън корпуса на кораба, системата Azipod® може да се върти на 360°, като съществено подобрява маневреността на кораба и намалява консумацията на гориво с до 20 %, в сравнение с конвенционалните системи.
Днес над 100 круизни кораба разчитат на технологията Azipod®, която вече е индустриален стандарт в круизния сегмент. От пускането си преди три десетилетия, задвижването Azipod® е спестило над 900 000 тона гориво само в сегмента за пътнически круизи. Възможностите на задвижването Azipod® варират между 1 и 22 мегавата, като тази технология играе ключова роля в силната позиция на АББ в екологичното електрическо задвижване.
Всеки съд също така ще използва интегрираната система за електрическо захранване на АББ, което включва генератори, двигатели, табла, трансформатори и система за дистанционно управление за маневриране на модулите Azipod® от мостика. Комбинирането на задвижването Azipod® със системата за електрическо захранване позволява да се конфигурира цялото оборудване за оптимална производителност, което води до повишена ефективност и устойчивост на работата.
В съответствие с подхода „Електрически. Дигитален. Свързан“ на дивизия „Морски сектор и пристанища“, която предвижда дигиталното и свързано бъдеще на корабоплаването, тези кораби ще имат възможността да използват инфраструктурата и центровете на ABB Ability™ Collaborative Operations (съвместни операции). Collaborative Operations използва дистанционно наблюдение на оборудването и анализ на данни, за да даде възможност за предварителна поддръжка, планирани интервенции и дистанционна техническа поддръжка.