История на Glenfiddich 12 – разказана от Sid-shop.com

Макар да сте запознати с продуктите на Glenfiddich, колко добре познавате историята и ценностите зад марката, която представи на света сингъл малца? От приоритизиране на качеството, чрез поддържане на целия производствен процес във вътрешността, до изграждане на общност чрез стартиране на уиски туризъм – тя обхваща всичко свързано с този вид алкохол. Според екипа на онлайн магазин Сид-шоп, Гленфидих е хубав и скъп скоч, който си заслужава да опитате.

История на марката Гленфидих

През 1886 г. основателят Уилям Грант се стреми да изпълни мечтата си за цял живот – да направи „най-добрия драм в долината“ – шотландски термин за порция уиски. За да оживее този негов блян, той, заедно със своите седем сина, две дъщери и един каменоделец, построява ръчно дестилерия в Дъфтаун, Шотландия, в която се произвежда уиски Glenfiddich 12 и до днес.

Дори след 135 години, това е една от малкото едномалцови дестилерии, които все още са семейна собственост. За Грант запазването на компанията в семейството била от решаващо значение не само за поддържане на целостта и качеството на нейните продукти, но и семейния фокус на марката. 

„Glenfiddich не е просто продукт – той е част от семейството. Името на семейството е върху бутилката“, казва Майкъл Джардина, маркетинг директор на марката. „С бизнес, който обхваща поколения, вие получавате това наследство, това предаване на знания и информация през десетилетията, което е безценно.“

Дотогава Шотландия вече се е утвърдила като епицентър на всички уискита и скоро Гленфидих изстрелва в челните редици огромен набор от блестящи бутилки, които привличат запалени фенове по целия свят. Този скоч е роден да завладява. 

Когато забраната удря САЩ през 1923 г., почти всички големи дестилатори в света или спират да работят за известно време, или просто излизат от пазара завинаги. Но не и Гленфидих. Под ръководството на внука на Грант, Грант Гордън, семейството дори увеличава производството си.

Чарлз Гордън, правнукът на Грант, въвежда Coopersmith в дестилерията през 1957 г., последвано от създаването на бъчварна. Гленфидих все още е една от малкото дестилерии в света, които правят бъчвите си на място.

Glenfiddich 12

Glenfiddich 12

Това е емблематична марка сингъл малцово уиски от региона Спейсайд в Шотландия, собственост на William Grant & Sons. 12 годишният е стандартен и най-широко продаван вариант от този продукт. Ето и няколко факти:

  • името му означава “Долината на елените” на шотландски галски, а логото на марката носи образа на елен; 
  • Glenfiddich 12 се произвежда в дестилерията Гленфидих, разположена в Dufftown, Moray, в района на Speyside. В момента марката се контролира от пето поколение на семейството на основателя Уилям Грант;
  • сингъл малцово Glenfiddich 12 е сред най-продаваните уискита в света и е една от многото марки на Speyside, като The Glenlivet – един от първите пионерски брандове в този сегмент, Glenmorangie и Glenkinchie;
  • първото нещо за Glenfiddich 12, което привлича вниманието ви, е бутилката му с триъгълна форма. Създадена е от немския дизайнер Ханс Шлегер, който вече е имал опит в проектирането на плакати за британската пропаганда по време на Втората световна война.

Отлежал в американски бивши бърбън бъчви и завършен в шери от европейски дъб в продължение на 12 години, едномалцовият скоч Glenfiddich 12 е отчетливо плодова напитка.

Това уиски има алкохолно съдържание от 40% ABV и е с характеристики на прясна круша и фин дъб.

Марката е носител на множество награди на международни конкурси като: Златен медал на International Spirits Challenge, 2014 г. и Златен медал от Международния конкурс за вино и спиртни напитки, 2014 г.

Вашият коментар