Оперният властелин Орлин Анастасов открива Дни на музиката в Балабановата къща 2016

Световноизвестният бас Орлин Анастасов, сочен за Вердиев бас номер едно в света и за достоен наследник на своя кумир –  Николай Гяуров, открива пролетните „Дни на музиката в Балабановата къща“ на 14 май в Градски дом на културата „Борис Христов“ в 18.30 ч. В рецитала  партньори на прочутия певец ще бъдат роденият в Пловдив изтъкнат пианист Никола  Таков – педагог във Висшата Национална Консерватория за артистично и драматично изкуство (Париж) и предпочитан сценичен партньор от Орлин Анастасов и редица други световноизвестни оперни певци, както и талантливото сопрано Ралица Ралинова – носител на многобройни награди от международни конкурси.

В концерта – откриване на 14 май има и още едно специално участие – на прочутия хор на Пловдивските момчета по повод неговия 40-годишен юбилей.

Едва 22-годишен през 1998 г. Орлин Анастасов е удостоен с Първа награда на Международния конкурс за млади оперни певци „Борис Христов”, още през следващата година дебютира успешно в „Ла Скала” като Дон Базилио от „Севилския бръснар”, под диригентството на Рикардо Шайи, а истински звездната му кариера започва с победата  на авторитетния конкурс на Пласидо Доминго – „Опералия” в Пуерто Рико, където Орлин Анастасов печели Първа и Абсолютна награда. Престижните отличия проправят пътя на младия бас към световните оперни сцени: „Арена ди Верона”, „Ковънт Гардън”, Римската опера, парижката „Гранд опера”, „Театро Лисео” – Барселона, „Театро Реал” – Мадрид, Виенската „Щатсопер”, „Театро Масимо” – Палермо.

Репертоарът на Орлин Анастасов включва повече от 40 басови партии, сред тях 20 от опери на Верди, с което си спечелва славата на най-търсения в момента „Вердиев бас” в света. Сред коронните му роли се нареждат:  Мефистофел – „Фауст” (Гуно); Филип – „Дон Карлос”, Ферандо – „Трубадур”, Рамфис – „Аида”, Закария – „Набуко”, Граф Валтер – „Луиза Милер”, Атила, Джакопо Фиеско – „Симоне Боканегра, Джовани да Прочида – „Сицилианска вечерня” (Верди); Колин – „Бохеми” (Пучини); Борис – „Борис Годунов” (Мусоргски), както и главните басови роли от оперите на Берлиоз – „Бенвенуто Челини”, „Ромео и Жулиета”, „Детството на Исус” и „Троянци”. В края на 2008 Орлин Анастасов дебютира и на сцената на „Метрополитън Опера” в Ню Йорк с партията на Алвизо от „Джоконда” на Понкиели. Изява, последвана и от ангажименти за ролите на Дон Базилио от „Севилския бръснар”, и на Рамфис от „Аида”.

Орлин Анастасов работи с най-големите диригенти на нашето време – сър Колин Дейвис, Лорин Маазел, Жорж Претр, Марк Елдер, Даниел Орен, Рикардо Шайи, както и с режисьори от класата на Фр. Дзефирели, П.Л. Пици, Х. де Ана, Д. Викар, Н. Джоел.

По повод постановката на „Симоне Боканегра” в Миланската Скала (2014), копродукция с Берлинската Щатсопер, под диригентството на Даниел Баренбойм, критиката отбелязва: „Овациите, с които публиката награди маестро Баренбойм и Пласидо Доминго, премериха сили с бурните аплодисменти за българския бас Орлин Анастасов в ролята на Фиеско. Присъствахме на изявата на един брилянтен певец, със силно сценично присъствие, мощен глас, перфектна дикция…” А в италианския печат е написано с големи букви: „Знатното сценично поведение на Орлин Анастасов напомня само за една роля – тази на Фиеско в изпълнение на българския гений Николай Гяуров.”

Информация за събитията и пълната програма на фестивала ще намерите ТУК

Вашият коментар