Отместване на границите на Валтер Зайдл

От 15 юли до 31 август, FLUCA – австрийски културен павилион се превръща в пресечна точка на две изключително различни по мащаб и граници артистични интервенции в публичното пространство на Пловдив. Двете намеси в пространството се срещат в проекта „Отместване на границите“ на куратора Валтер Зайдл и са дело на базираните във Виена художническите двойки Сабине Битър / Хелмут Вебер и Никол Сикс / Паул Петрич.

„Поканените художнически двойки в проектa „Отместване на границите” подхождат критично към пространства и места с голям културен, социален и политически заряд и към въпроса как тези пространства и места могат да бъдат контекстуализирани в творби им. Произведенията третират пространствата като места за производство със свои собствени социо-културни вътрешни светове, намиращи визуална изява в екстериора.
Артистите имат различна отправни точки, от които творбите им ще се свържат със заобикалящата ги среда. Следвайки различен процес на визуално картографиране, който е едновременно съобразен с пространството и краткотраен във времето, произведенията им може би ще се срещнат на някой споделен кръстопът. В този контекст FLUCA – австрийски културен павилион може да бъде използван като платформа за визуално програмиране, осъществено в сътрудничество с поканените художници.“     
Валтер Зайдл, 2017

Валтер Зайдл е куратор, изкуствовед и художник. От 2005 г. ръководи художествената сбирка на Erste Group и Фондация „ERSTE”, Виена. Работи интензивно с български художници и организации в областта на визуалните изкуства от 2000 г. в изложбите: “Looming Up, Contemporary Art from Bulgaria,” Kunsthalle Exnergasse, Виена (2001); Градски територии,” Галерия 0gms, София (2012) и “Борис Мисирков & Георги Богданов: Портрети,” ГХГ София (2013).

ОТМЕСТВАНЕ НА ГРАНИЦИТЕ
15.07 – 31.08
Откриване: 14.07 | 18.30 ч. в присъствието на куратора и артистите
Куратор Валтер Зайдл
Художествени интервенции в публичното пространство на Пловдив от Никол Сикс / Пол Петрич и Сабине Битер / Хелмут Вебер

За автора

Вашият коментар