Фейсбук с нова кампания срещу фалшивите новини

Нова кампания, целяща подпомагането на потребителите в Интернет да разпознават филшивите новини, стартира от най-популярната мрежа Facebook.

Компанията иска да осигури на потребителите необходимите инструменти, за да взимат информирани решения за информацията, която откриват онлайн. Затова през следващите няколко седмици новата инициатива ще бъде реализирана в редица държави от региона на Европа, Близкия изток и Африка с идеята да образова хората по темата.

След консултации с партньорите на Facebook, отговарящи за проверката на фактите, компанията създаде „Три въпроса, които да помогнат за справяне с фалшивите новини”, които ще циркулират в социалната мрежа чрез серия от креативни реклами и ще водят директно до създадения за целта уебсайт на кампанията. Визиите ще предизвикат потребителите да тестват информацията, която виждат онлайн, като си зададат три въпроса: Кой е първоизточникът? Какво липсва? Как ви кара да се чувствате?

Първоначално кампанията ще бъде представена на потребителите в ЕС, във Великобритания, както и в страните от Близкия изток, Африка и Турция. За да оцени ефективността на инициативата в оказването на помощ на хората да преценят на коя информация да се доверят, Facebook ще организира последващи проучвания с цел да разбере какво са научили потребителите. Тази информация ще помогне на компанията да създаде още кампании за медийна грамотност в бъдеще.

Дезинформацията или „фалшивите новини“, които стават все по-популярни, са важна тема от години. Сега повече от всякога Facebook работи в посока да свърже хората с точните източници и да показва по-малко неверни сведения – особено такива, свързани с COVID-19. Компанията инвестира значителни средства в това да премахва акаунти и съдържание, които нарушават стандартите на общността и политиките за рекламиране на социалната мрежа. Целта е да се намали разпространението на фалшиви новини и да се информират потребителите като им се представи повече контекст около публикациите, които виждат, за да решат сами какво да четат, на какво да вярват и какво да споделят.

Новата кампания идва точно след актуализацията на известяването за контекста (context notification update), обявено през изминалата седмица, което сигнализира на потребителите, когато новинарската статия, която искат да споделят, е по-стара от 90 дни. Обновления като това гарантират, че хората имат достатъчно информация, за да вземат решение какво да споделят с другите във Facebook.

Вашият коментар