Български конкурс за момичета предприемачи събра участнички от четири континента

Проведе се петото издание на конкурса Entrepregirl – първият български конкурс, насочен към развиване на предприемачеството сред младите момичета, който за първа година беше отворен за международно участие

Финалната сесия от конкурса се проведе с онлайн конференция, на която само 10-те момичета с най-високи резултати представиха идеите си във виртуална live-pitching сесия пред международно жури.

Победителка в конкурса  Entrepregirl е белгийката Диан Делава с проекта StepUP, който предлага разработване на стратегии за устойчиво развитие за МСП, които са най-подходящи и постижими за отделните клиенти. Тя получи стипендия от € 1000, с която да продължи образованието си  и професионалното си развитие. Тя има възможност сама да избере образователната програма, в която иска да се развива, спрямо интересите си, а  сумата от наградата ще бъде преведена директно на образователната институция. Компютър от DELL и създаване на уебсайт от AB Studio са също част от наградите, които Диан получи.

В конкурса взеха участие талантливи момичета от 11 държави, а проектите им бяха разгледани и оценени от 7 членно международно жури, сред които Саша Безуханова – основател на MOVE.BG и председател на борда на BCWT,  Кейт О'Риордан –  главен директор продукти и информация във "Файненшъл таймс", Катерина Атанасопулу – маркетинг директор в DELL, Анна Радуловски, основател на Codding girls и Милена Стойчева – главен изпълнителен директор на JA Bulgaria. 

Всички финалистки в конкурса Entrepregirl, получиха възможност за кандидатстване за пълна стипендия в акселераторът на стартиращи компании The Founder Institute, както и 6 месечна менторска програма от Българския център на жените в технологиите.

‘Конкурсът Entrepregirl цели да поощри момичета с предприемачески идеи да се осмелят да ги реализират и да се присъединят към общността на бизнес новаторите и професионалисти в дигиталната ера. Той е стъпка към преодоляване на битуващата обществена нагласа, че предприемачеството и дигиталната индустрия са мъжка територия. Времето ни изисква таланта и идеите на всеки и окуражаването на момичета в ранен етап от професионалния им и житейски път да развият своя потенциал е ключово за пълноценната им личната реализация и икономическия ни просперитет.’ – каза Саша Безуханова, основател на конкурса Entrepregirl. 

Събитието, организирано от Българския център на жените в технологиите вече 5 поредни години, мотивира над 250 български момичета да споделят бизнес идеите си със света.

Конкурсът се провежда с финансовата подкрепа на DELL EMC, SAP и Financial Times.

Български център на жените в технологиите (BCWT) е организация, която вдъхновява, мотивира и подпомага момичета и жени да намерят своето място в дигиталния свят. Тя работи в подкрепа на женското лидерство и увеличаване на професионалното участие на жените в дигиталната индустрия, наука и предприемачество.

Вашият коментар