Коледните празници освен, че са време за семейството, както и за равносметка понякога могат да са полезни и по съвсем различен начин. През 2012 година тези празници очертаха началните тенденции в продажбите на пазара на таблети. Още е рано за конкретни цифри и анализи, но коледните покупки показаха, че Surface изостава в предпочитанията на потребителите в сравнение с Kindle Fire и iPad.
Пресната, топла информация в тази връзка идва от William Power, които правят ежеседмични оценки на пазара на мобилни устройства. Информацията е на база на продажбите и препоръките в магазините на Вest Buy и Staples.
Двете вериги отбелязват, че действително новият продукт на Microsoft има скромно търсене в сравнение с Kindle Fire и iPad. Имало е наличен запас на Surface във всички клонове на компаниите и единствено потребителският интерес е фактор за оценка на ниския успех на устройството. Google Nexus 10 също се е представил добре в продажбите по празниците.