Новият директор на „Пловдив 2019“ трябва да е професионалист в културата, а не в европроектите

Бъдещият изпълнителен директор на фондация „Пловдив 2019“ трябва да разбира повече от културна дейност, отколкото да бъде специалист в кандидатстването по европроекти. Това заяви в интервю за Mediacafe председателят на УС на общинската фондация Даниела Дженева, която е и общински съветник от ГЕРБ. Той трябва да е мениджър, който е профеионалист с опит в културната сфера, смята още тя. Потърсихме я за коментар ден след решението за уволнение на досегашния директор Джема Барух.

„Не сме поставили като условие бъдещият директор на бъде пловдивчанин, но трябва да бъде някой, който да познава града. Желанието ни е той да бъде местен, и да знае местните проблеми – например, когато се говори за читалища, да знае какви са техните проблеми“, аргументира се още Дженева.

Уволнението на Барух беше очаквано и предизвестено, заяви председателят на УС. „Още пред журито, което избра Пловдив за Европейска столица на културата, бе заявено, че всеки от екипа е наясно, че може да не остане до 2019-а година и промени са наложителни. Г-жа Барух дойде в началото на 2014-а с работа да се напише апликационната книга, с която спечелихме, след като си свърши тази работа, търсим човек с друг профил“, добави Дженева.

Управителният съвет тепърва ще решава дали ще има един или повече хора, които да изпълняват функциите на досегашния директор. Възможно е да се разделят функциите сред повече хора, уточни Дженева, тъй като работата става все повече и повече. Със сигурност предстои конкурс и за артистичен директор. „Не сме си поставили конкретни срокове, но това трябва да стане в скоро време“, уточни тя.

„Неприятно ми е, че се създаде тази атмосфера на честа смяна на директори във фондацията. Важни са обаче резултатите“, каза още Дженева. По думите ѝ, в момента най-важното е да се изработи програмата за работа през 2015-а година, както и бюджетът, с който ще се работи.

До края на годината трябва да стане ясно и дали немските консултанти от ACULTOS ще продължат да работят с „Пловдив 2019“. Досега те работеха с договор до решението на журито, а от 2015-а нататък трябва да се подпише нов договор с тях. „Надяваме се да продължим с тях, защото свършиха много ползотворна работа“, довърши Дженева.

Вашият коментар