В рамките на два дни – 20 и 21 септември в Дом на културата „Борис Христов“ се провежда седмата Годишна конференция за онлайн маркетинг и търговия в България DiTech EXPO 2022 & Digital4Plovdiv, с подкрепата на Община Пловдив. В конференцията участват близо 700 човека – от изложители от брандове, предлагащи различни дигитални услуги, през IT специалисти до любознателни ентусиасти.

Събитията на Digital4 се организират на територията на цялата страна от Internet Media Group – в общо седем града.
Водещ на официалната церемония е актьорът от Драматичен театър – Пловдив Красимир Василев, а гост-изпълнители са артистите от Нов цирк. Откриването се постави от заместник-кметът по „Образование, бизнес развитие и европейски политики“ – Стефан Стоянов, който отбеляза, че градът се е превърнал във водещ в дигиталния маркетинг и е привлякъл над 25 000 чуждестранни граждани, и от създателят на Digital4Foundation – Любомир Атанасов.

„Digital4Plovdiv стартира като малко събитие, което прерасна в едно от най-големите в бранша. Случи се нещо изключително трудно – разрасна се и стигна до седем града в България. Голямата новина е, че догодина ще сме в десет града в страната и в две столици, извън България“, сподели Любомир Атанасов.

Освен изложението, в рамките на двата дни се провеждат лекции и индивидуални консултации с определени лектори. Сред тях са Светослав Тодоров от Beluga IT, Детелина Момчева от Settle Group, Георги Костов от GombaShop, Стефан Ташев от eBay за България, Десислава Авджиева от „Алтърнатив Адвъртайзинг“, Жанет Найденова от Българска Е-комерс Асоциация и други.

Един от интересните изложители е компанията, разработила нов платежен метод за онлайн магазини NewPay. По-точно това е бутон в Check out-а, който дава възможност на клиентите да разсрочват своите покупки, без оскъпяване. Разсрочването може да се прави до 30 дни на четири или шест вноски.
„NewPay е нещо като по-добрият наложен платеж, тъй като не се плаща на куриера преди да се види стоката. Напротив, човек първо може да я прегледа и ако не отговаря на очакванията му, да я върне, без да заплати нито лев. Определено бъдещето се развива към дигиталната търговия, но това не значи, че тя ще унищожи пазаруването на ръка. За всеки влак си има пътници, но реално методите за онлайн покупки стават доста удобни. За жалост, липсва социалният елемент“, коментира изпълнителният директор на NewPay и лектор в конференцията Владислав Ангелов.

Неговата компания се бори срещу измамите в онлайн пазаруването. Според него регулацията от страна на държавата за дигиталната търговия е на едно добро ниво – нито притиска твърде много пазара и развитието на иновативни компании, нито позволява ощетени потребители. Все пак, съветва хората, които са по-недоверчиви да проучват по-внимателно сайтовете, от които пазаруват, за да избегнат бъдещи проблеми.


