НАСА откри още 715 планети извън Слънчевата система

С последното си съобщение НАСА почти удвоява броя на познатите планети извън нашата Слънчева система. Списъкът се допълва с още 715 нови и проверени планети, с което общият брой на известните екзопланети нараства до 1700. Планетите са открити в орбита около 305 различни звезди, образуващи многопланетна система с много конструкции, като нашата собствена. Планетите също носят и някои прилики с нашите – 95% от тях са не повече от четири пъти по-големи от Земята.

Но докато размера и системите на новите планети са познати, те не са непременно точно като Земята. НАСА установи, че едва четири от планетите всъщност се въртят около орбитата на тяхното слънце. И въпреки това, изследователите са развълнувани да наблюдават едни и същи сходни характеристики при всички планети. "Това, че тези нови планети и слънчеви системи изглеждат малко като нашата, предвещава да имаме голямо бъдеще“, заявява Джон Грънсфелд, администратор в НАСА, в официално изявление.

Новите тела са били открити с помощта на статистическа техника, посочваща системи с висока вероятност да притежават множество планети. След което изследователите анализират звезди с повече от един признак, отговарящ за планета.