Полезни съвети за хранене при кърмачки

Кърменето  е изключително  важен елемент от майчинството и началното развитие на всяко бебе. Кърмата на майката съдържа всички вещества, необходими  за правилното и  здравословно развитие на бебето  през първите месеци от  живота му.

Този процес може да има различна продължителност. Тъй като тялото на майката става основен производител на хранителни  вещества и  за бебето, е много важно  да се следи  и  да се поддържа здравословен  и пълноценен  режим на хранене.

Днес ще Ви представим няколко  съвета, които  са свързани  с хранителните навици на майката по време на кърменето и добре да се спазват за поддържане оптимално качество на кърмата.

 Ето  ги  и  тях:

  1. Набавяне на витамини

Още от малки знаем колко е важно  да приемаме плодове и зеленчуци, защото те са основен източник на така важните за организма ни витамини. Нуждата от тези вещества става още-по висока по време на кърменето. Чрез приемане на плодове и зеленчуци от майката, кърмата се насища на жизненоважни витамини като  С и Е, които  се приемат и от  бебето. Препоръчително е на ден да се приемат  поне 2 порции плодове и 3 порции зеленчуци.

  1. Внимавайте с храните, които  “подуват”

Образуването на газове, познато  още като  метеоризъм, у майката, може да доведе до  дразнене и колики при бебето. Поради  тази  причина въвеждането в менюто  на храни, които  могат  да бъдат причинители на газове и подуване, трябва да се случва по внимателен начин. Такива храни са: зеле, лук,  домати, цитруси, някои варива, полуфабрикати, колбаси и различни подправки или  сосове.

  1. Внимавайте със захарта

Понякога на всекиго може да му  се дояде нещо сладко, но трябва да се внимава с храните, които  съдържат  много захар. Тези храни могат  да образуват  колики  и  раздразнение в детския организъм и  да се отразят  неблагоприятно. Ако изпитате желание за нещо сладко, опитайте да замените шоколада с плод или мед например.

  1. Прием на течности

Знаем колко е важно  човек да бъде хидратиран и да приема достатъчно количество  вода на дневна база. Това е още по-важно по време на кърменето, тъй като  кърмата се състои от  над 85% вода. Важно е майката да не остава жадна. Добре е да се набляга на здравословните напитки като  сокове от свежи плодове и зеленчуци, здравословни смутита и чайове. Кафето, газираните напитки и силните чайове трябва да бъдат  в ограничени количества, а алкохолът  е напълно  противопоказен.

  1. Полезните мазнини

Тези  добри мазнини могат  да се набавят чрез риба, ядки и някои  масла и благоприятстват  за растежа и развитието на организма.  Тъй като  детето расте интензивно през първите месеци от  живота си, е много важно  то  да приема тези киселини, което  се случва чрез майчината кърма. Препоръчва се кърмещата жена да приема риба поне 2 пъти  седмично.

  1. Месо и тестени изделия

Месото е важен източник на белтъчини, желязо и  други вещества, които  спомагат  за развитието  на централната нервна система на кърмачето. Тестените и  зърнени изделия съдържат голямо количество витамин В. Старайте се да приемате по-скоро пълнозърнести  изделия и не изключвайте месото  от  диетата си.

  1. Следете състоянието на детето си

Нормално е неукрепналият  бебешки организъм да реагира на някои  храни, но с времето  толерансът му  се увеличава и  Вие можете да добавите повече продукти  към диетата си. Следете състоянието  на бебето  си   до 18 часа след хранене и обръщайте внимание най-вече за раздразнения, обриви, зачервявания или  подуване.

Изготвянето  на хранителен режим за кърмачки  не е трудна задача. Важно е да се приемат  здравословни  и  полезни  вещества. Ако имате нужда от вдъхновение за различни полезни рецепти, вижте тук.

Вашият коментар