Как да се предпазите от некоректни онлайн магазини?

Знаете ли колко са сайтовете, които ви лъжат в продажбата по интернет? Със сигурност няма да знаете точната им бройка, но не е зле поне да сте запознати кои са те.

Младежкият портал mediacafe.bg попаднахме на бургаски сайт – proaudio, който продава, според техните думи, високо качествена техника. Останахме обаче неприятно изненадани от подаваната информация в онлайн магазина, която е абсолютно неточна. 

Преди направената поръчка (професионален стерео микрофон) нещата изглеждат нормално. След като получихме пратката обаче, установихме с изненада, че покупката е с различни данни от това, което всъщност пише в сайта. 

При поискване да направим рекламация, мъжки глас ни съобщава по телефона, че сме в грешка, защото не сме се информирали за стоката, която искаме да закупим и на практика не трябва да се доверяваме на това, което пише в техния сайт, са буквално думите на лицето. 

При поискане на обяснения от наша страна, защо е допуснато да се дава грешна информация, човекът не ни дава такава, просто, защото и той явно не е информиран какво точно продава и каква информация се съдържа в неговия онлайн магазин.  

Решихме да върнем стоката си обратно. При опит да направим рекламацията ни се каза, че не сме я пратили в "кашона за вафли", в който е била опакована и затова стоката, която не е никак евтина, ни бе върната, за да си я чукаме в главата. Опитахме се да обясним, ако искат да ни върнат микрофон, който ни е нужен в същата опаковка, защото ще ползваме техниката, а не картона и найлона, но и това не помогна.

Оттам насетне вече не може да направите връзка с въпросния "професионален" сайт за техника, защото телефонът ви се тръшва при всеки ваш опит за повторна връзка. Демек – оправяйте се.  

Ние обаче не мислим така и искаме повече млади хора да научат как да действат в подобни ситуации. Направихме нашето допитване до институциите, за да се информираме от законовите норми в ЕС. Ето и какво пише в сайта на europa.eu относно пазаруването онланй.

Mediacafe ви съветваме:

  • При вече създалата се ситуация потърсете компетентните органи от "Комисия за защита на потребителите", като подадете сигнал в града, от който сте закупили стоката. Ако не ви обърнат внимание, просто бъдете настоятелни и позвънете на телефон 0700 111 22. 
  • В ЕС за договори, сключени след 13 юни 2014 г., имате право да се откажете от своята онлайн покупка, както и от покупки, направени извън магазин (напр. от амбулантен търговец, по телефона или по пощата) в срок от 14 дни.
  • Свържете се с правни сдружения за защита на потребителите и други хора, за да потърсите съвет, как да действате във вашия случай.
  • Свържете се лично с хора, които са се опарили от подобен тип "бизнесмени", като Можете да ни пишете и за други нередности на news@mediacafe.bg
  • Опитайте се да разпространите сред вашите приятели за нередности при пазаруване, като така сме сигурни, че ще намалим възможните нарушения до минимум. 
  • И просто, НЕ пазарувайте от подобен тип сайтове със съмнителна репутация

За автора

Вашият коментар