Тайните на „мъжката библия“

Еротичното списание Playboy дебютира през далечната 1953 година с Мерилин Монро на корицата си, която получава от Хю Хефнър скромната сума от 500 долара за изявата си. Снимката е от парада „Мис Америка" през 1952 година, а  върху този брой няма дата, защото не се е знаело дали изобщо ще има втори. Липсва и зайчето, което всъщност все още не е било измислено.

От изданието са отпечатани 70 000 екземпляра, като от тях 54 175 бройки (цена: 50 цента) се разпродават само за няколко дни.

27-годишният Хю Хефнър решава да извади на пазар еротично списание, с което да задоволи мъжките фантазии. Трбява да отбележим че дотогава темата секс е била едва ли не табу, и голи тела не са се показвали във филмите и телевизията. жената е представяна като домакиня и майка, а за сексапил и еротика и дума ненможе да става.

В първия брой на изданието, освен снимките на Мерилин са публикувани и интересни неща за четене: историите на Шерлок Холмс, статия за братята Дорси, дизайнерски идеи за оборудване на офиса.

Най-известното мъжко списание е удостоило с честта да е на корицата неповторимата Монро 4-ри пъти до 2005 година, като само в 1 от тези 4 случая приживе. Тя се е появявала в списанието  в 13 държави, от Румъния до Тайланд.

И така с две думи –  с първоначална инвестиция от 600 долара, Хю Хефнър съумява да превърне Playboy в една от най-успешните издателски империи в историята.

"“Плейбой” е противоотрова срещу тесногръдието."- Хю Хефнър

Вашият коментар