Цветните копчета – експеримент с провокация към пловдивчани (СНИМКИ)

Тази сутрин стартира осмото издание на фестивала за съвременен дизайн и визуална култура – „One design week”

Новите цветове на „копчетата“ предизвикваха огромен интерес у пловдивчани. Цвените петна красят градската среда с шарените си цветове и, определено, са в съзвучие с лятото. Можем само да си пожелаем да оправдаем очакванията на компанията и да ги запазим за по-дълго време.

Фестивалът се провежда от осем години, като последните три е базиран в Пловдив. Началото му постави екипът от “Pink yellow me”, който превърна „копчетата“ в Пловдив в изключително цветно съоражение. Мястото, което е достатъчно популярно сред пловдивчани, смени своите сиви цветове с шарени, летни и носещи настроение багри. 

„Има много неща, които изглеждат странни, и сякаш мястото им не е тук. Нашите дизайнери работят в местния контекст. „Копчетата“ са създадени точно за това място. Опитваме се да бъдем част от контекста на Пловдив. Опитваме се да бъдем в съзвучие с атмосферата“, сподели организаторът на събитието – Хелиана Велинова. 

Колективът на „Pink yellow me” цели да провокира пловдивчани, изисквайки задължително вниманието им. Няма начин да бъдат подминати красивите цветни петна, заменили мрачните седалки на старите „копчета“. Промяната се осъществява като се обличат всички седалки с дизайни, изработени от различни материали, и различна прежда. Плетивото се закрепя за седалката с помощта на ластик.

„Целта на този експеримент е да разбере как хората влияят на заобикалящата ги градска среда. Също така – как тя променя тяхното настроение и как те въздействат на нея. Всяко едно от копчетата е захванато с ластик, то лесно може да бъде отстранено. Няма никаква охрана – само от съвестта на хората зависи дали утре ще ги видим отново. Така ще разберем дали хората са способни да ценят това, което ги заобикаля. Ние всеки ден ще следим дали ще изчезват копчетата, или не. Очаквам, че до края на фестивала ще останат поне половината от тях. Ще видим какво ще се случи“,  сподели основателят на PYM.

Цветовото съчетание кореспондира на името на компанията. Точно затова членовете ѝ избират преобладаващите багри да бъдат жълто, фуксия и  розово. Поставят си целта да реализират този социален експеримент от много време. Считат, че красивото винаги е щедро ценено и са изключително обнадеждени що се отнася до провокацията им към хората. Те се опитват да направят подобна инициатива и в столицата, където резултатът е не особено положителен. Предметите изчезват в рамките на 10 дни. Изплитането на „обвивките“ отнема два месеца.

Екипът на РУМ ще следи с нетърпение броя на копчетата всеки ден и ще публикува статистика в своя сайт. Имат изключително много идеи, като една от тях е да „облекат“ надписа „I Amsterdam” в Амстердам.

 

Вашият коментар