Абсолвенти на АМТИИ показаха дипломните си проекти по Графичен дизайн и Фотография

Студентите се обърнаха към графичния дизайн, илюстрацията кинематографията, комикса, създаването на Wayfinding система и други интересни идеи

Поредния курс по Графичен дизайн и Фотография завърши в Академия за Музикално и Танцово Изкуство „Проф. Асен Диамандиев“. По традиция, дипломните проекти биват експонирани в някоя от градските изложбени зали, за да могат жителите на Пловдив, бъдещи работодатели или просто любители на изкуството и технологиите да се запознаят с таланта на младото поколение.

Изложбата на абсолвентите от тазгодишния випуск се откри на 5-ти юли в Балабанова къща. Тя включи дипломните работи на 14 завършващи студенти с преподаватели гл. ас. Александър Гьошев и ас. Таня Върбева, която преподава Фотография. Проектите обхващат различни спектри от графичния дизайн и фотографията, които освен от редовна комисия от проф. Галина Лардева и доц. Васил Николов , за първи път бяха оценявани и от външен наблюдател в лицето на Надя Фурнаджиева от издателство „Летера“.

За първи път АМТИИ представи на пловдивската общественост проект, ориентиран към уличната комуникация или по-точно Wayfinding система.

Тя е дело на Ася Шумелова, която вкарва системата в ориентировъчна карта на квартал „Капана“, наречена „В сърцето на града“. Това е и един от най-завършените проекти, който веднага може да влезе в приложение или като част от туристическите карти на Общината.

Борислава Джамурова представи постерна сесия на асеновградската модна къща „SHADOW FASHION“, подплатена с модна фотосесия.

Лилия Кехайова е изготвила фотокнига и късометражен филм „Човешко, твърде човешко“, който разказва за детската мечта на баща ѝ, копнял да стане пилот. Тъй като не е успял да осъществи тази мечта, той цял живот е събирал малки макети на самолети, които Лилия е аранжирала и експонирала по много интересен начин.

Елена Христозова е създала постери, свързана с природата и послания от признати мислители. Чрез тях цели да накара зрителите да се замислят, да се пренесат отвъд съзнанието си.

Мелтем Иса създава кулинарно списание ,,Родопска кухня” и натюрмортни фотографии в движението „Поп арт“.

Елена Йорданова е написала книга за гоблени и бродерия. За тяхната история и развитие през годините, като дори е ушила гоблен, за да представи първите стъпки на работа с конци.

Мария Новакова създава фотографска книга „ИНSOMNIA“, посветена на онази част на денонощието, която наричаме сумрак. Проектът е едно своеобразно потъване в тъмата и цветовете, които се образуват в нея.

Цветелина Георгиева създава авторски шрифт „Latere“, като успява да го превърне и в наборен, годен за употреба, шрифт. Нейната фотографска идея също е много впечатляваща. Тя заснема фотосесия „Един ден през погледа на далтониста“, където показва как далтонистите виждат света.

Иван Башолов представи комикс със собствена концепция, сюжет и рисунки. Той се казва „Momji“ и е вдъхновен от японската естетика на изобразително изкуство. Фотографският му проект, пък, е съчетал рисуване със снимка, където героите на комикса оживяват в градско пространство.

Станислава Кандахерова представи инсталация от архитектурна възстановка. Едно наблюдение върху съвременната градска среда и човешкото въздействие върху фасадите на характерните, за България, панелени блокове.

Стефани Жекова подготвя списание „Indigo“, свързано с тенденциите в графичния дизайн от последната година.

Рангел Ряпов и Стефан Митков правят дизайн на филмови постери, насочени към модерната визия на киното.

Теодора Милушева изготвя дизайнерска корпоративна идентичност на винарска изба „Мервин”. За целта и три бутилки с вино са брандирани с логото, което е създала за избата.

Всичко тепърва предстои за тези млади хора. Те са граждани на света – достатъчно информирани, достатъчно умели, за да навлязат в професионалния път на графиката и принта. Независимо дали в родната си държава или извън границите ѝ, имат едно стабилно портфолио, съчетаващо съвременното с класическото, което може да им отвори много врати. Всички проекти са съхранени във фонда на АМТИИ и се надяваме скоро отново да намерят своето място сред културната среда на Пловдив.

Вашият коментар