Студентите от ТУ Пловдив разгадават бъдещето на автомобила

Студентите от специалност „Транспортна техника и технологии“ в Техническия университет София, филиал Пловдив изучават бъдещето на автомобила.
 
„Все повече акцентуваме върху особеностите на хибридните автомобили и електромобилите, така че бъдещите инженери да получат знания, съобразени със съвременните тенденции в автомобилостроенето", сподели доц. д-р Красимир Амбарев – ръководител катедра „Транспортна и авиационна техника и технологии“. 
 
Бъдещето на автомобилите и възможностите за професионална реализация ще бъдат акцентите на Деня на специалност „Транспортна техника и технологии“ на 25 и 26 март. През първия ден в Техническия университет гостуват фирми от автомобилната индустрия, които представят своите перспективни разработки. Вторият ден е посветен на тестване на автомобили на писта "Дракон", в с. Калояново.
 
"При обучението на бъдещите автомобилни инженери се използват съвременни софтуерни продукти – както в процеса на проектиране, така и при компютърните симулации" – разказва за подходите в обучението доц. Красимир Амбарев. В Техническия университет София, филиал Пловдив студентите работят със съвременна диагностична апаратура за двигатели с вътрешно горене и различните системи на автомобила. С тях се учат да работят не само българи, но и студенти от Гърция. Резултатите от обучението са, че младите инженери много бързо намират работа, включително и в  автомобилостроителната индустрия на Германия.
 
„През последните 5 години за специалността „Транспортна техника и технологии“ е много характерно, че расте броят на кандидат-студентите, които я сочат на първо място в избора си. И не посочват или рядко посочват алтернативна специалност. Тоест искат да учат точно това. И приемът също нараства.“, допълни директорът на Техническия университет – филиал Пловдив проф. д-р Въльо Николов.
 
Днес алтернативата „да стана тираджия или да стана автомобилен инженер“ не съществува, категорични са преподавателите от ВУЗ-а.
 
Те следят кариерното развитие на възпитаниците си и отбелязват, че когато те постъпят на работа в индустриални компании, имат нужда да усвоят конкретните технологични изисквания на работното си място. Това е времето, в което шофьорите на тежкотоварни автомобили вземат по-висока заплата. След 2 – 3 години заплатите се изравняват, защото темповете на нарастването им при инженерните кадри са много по-високи в сравнение с тези на шофьорите. „Всичко идва на мястото си – кариерата и заплащането на нашите автомобилни инженери се развива стремително и те намират удовлетворение от усилията да завършат висше техническо образование при нас“ – заключи проф. Николов.

Вашият коментар