Пижо и Пенда made in China

Човешката лакомия малко по малко успява да убие всичко чисто и свято. Коледа умря преди няколко години – уби я агресивният комерсиализъм. Сега вече и традициите около 1-и март са на път да се почернят. Този път обаче комерсиализма не е виновен – виновен е българския манталитет.

Улиците на Пловдив, центъра, спирките, кварталните площадчета отново се напълниха с алчни, непочтени продавачи на мартеници. Боже… те са цяла мафия! Опънали са своите щандове и са превзели цялото пространство, по пейки и тротоари. Дъжд вали, вятър духа, слънце грее – няма студ, няма нищо – те стоят и си продават мартеници.

Преди няколко дни дори видях спряна кола, от чиито багажник се продава бели и червени накити. И продавача – мазен, мазен… и отракан – далавери ми предложи – отстъпки и бонуси. А всъщност мартениците му – с 1000% надценка, че и грозни – пласмасови, значки и всякакви дрънкулки от Хана Монтана до Спондж Боб и Спайдърмен. Известни фолк певици, освен на страниците на мъжките списания, вече са и по мартениците. Не на последно място от масичките с мартеници надничат актьори от турски сериали и, естествено, има останали бройки от хитът „Мартеница с Бойко“.

Освен това с наближаването на 1-и и цените се покачват. На 23-и една мартеница, ако струва 20 стотинки, то днес (2-3 дни до 1-и март) – тя вече е 50ст. Правете си сметка в заветния ден колко ще струва. А хората купуват, ли купуват… с камъни, без камъни, с надписи, с пласмасови герои – боклуци колкото искаш. Пижо и Пенда през 2014-та са предимно направени в Китай, а  най-лошото е, че на средностатистическия българин – това си му харесва.

Разбира се, все още се намират и красиви мартеници – традиционни, символизиращи българското, истинското, праника, традицията. За жалост пък, техните продавачи се възползват и им слагат безбожни цени…

снимки: facebook

Вашият коментар