Пристрастен към Facebook? Едва ли…

Добре дошли в Клюкарник.ком, менюто днес включва дълготрайни часове прекарани в шпиониране на статусите и публикациите на бившия/бившата и разглеждане на профилите на  всички момичета/момчета, осмелили се да харесат някоя от тях. Като алтернатива предлагаме отбелязване от всякакви „яки“ места и моментално качване на направените снимки, за да могат всичките ни „приятели“ да се чувстват като част от нашето преживяване.

Подправките са многобройни и разнообразни, а поканите за използването им се появяват от всички страни. Менюто ни включва и богат избор от пикантни асортименти, основани върху интимните и приятелски отношения на хора, които познаваме бегло. За десерт оставяме възможността да се чувствате важни и значими в изкуствената среда на асоциалното си съществуване. Приятно прекарване!

Може би така трябва да изглежда описанието на социалните мрежи, предоставящи огромни количества от лична информация и задоволяващи потребностите от научаването на интимни подробности за хора, които ни интересуват. Ако вярваме на филма за създаването на Facebook, то тогава една от най-големите социални мрежи в съвремието ни, е възникнала именно поради стремежа на хората да се ровят в „мръсното бельо“ на тяхното обкръжение. А това толкова увлича, че превръща много от потребителите в пристрастени към мрежата и виртуалното общуване, отшелници.

 

FacebookAD

Живеем във време на високи технологии, развиващи се  с бесни темпове, които превръщат в реалност мечтите на създателите на едни от най-известните научно-фантастични книги и филми на миналия век. Но подобно на техните разкази, човечеството не съумява особено да владее последиците от това развитие. Пример за това е трудният контрол на интернет пространството, пиратството, кражбата на интелектуална собственост, порнографията и други.

С навлизането на интернет общуването чрез социални мрежи и тяхното усъвършенстване, започна бавно, но тенденциозно да се ограничава прякото социално общуване между хората. Новите технологии, целящи да задоволят потребностите на клиентите си, все повече и повече улесняват виртуалното общуване, а хилядите цветни приложения, привлекателен интерфейс и възможността да се разберат пикантни подробности за симпатягата от бара, ги превръщат в любима „играчка“ от която е трудно да се откъснем.

 

FB3

Но тази технологизация и пристрастеност към социалните мрежи, като че ли напомнят на зараждането на друг фантастичен сценарии, в който хората са достигнали до такова ниво на отвращение един от друг, че отбягват абсолютно всякакъв физически контакт ( „Голото слънце“ – Айзък Азимов). Ако не вярвате, отидете в някое „тузарско“ заведение в града и се огледайте… телефоните на голяма част от посетителите ща са им в ръцете и те ще извършват изключително важни действия с него, но няма да комуникират с човека до тях… тези хора публикуват снимки от мястото на което се намират, пишат статуси и коментари.

Тяхната реалност е заменена с виртуалния им образ, за който полагат огромни усилия да издигнат на пиедестала на „готиния“ на facebookland – максимален брой приятели, множество „харесвания“ на снимки и постове. Тези хората забравят как да общуват с хора.  Да не говорим за проблемите които възникват при липсата на интонация и мимики на лицето. За тях е драма когато някой не им одобрява поканата за приятелство два дни или когато бившият/бившата се обвърже виртуално с друг, въпреки че са знаели за това месеци преди…

Facebook  e мания, създадена от един самотен човек, търсещ отговори на въпроси които го страх да зададе. Сега тези отговори може да не го интересуват, но творението му превърна хиляди в самотници…

Целта да бъдем „някой“ е цел номер едно в социалните мрежи, но не трябва да забравяме, че когато си „някой“ във facebook си „никой“ в реалния живот.

 

facebook-like

 

 

Вашият коментар