Хидро двигател похапва слънчева енергия

Двама изобретатели от Мисури – Мат Белю и Бен Купър са разработили  нещо доста странно, нестандартно и различно. Образно казано те искат да вземат обикновен двигател с вътрешно горене и да го „научат“ да работи с вода вместо с бензин и слънчева енергия, която да загрява маслото. Можете ли да си представите  двигател с вътрешно горене, захранван от слънчева енергия?! И преди да кажете, че „те такова животно нема“,  и че таквоз чудо е невъзможно, и че даже е абсурд, четете нататък.

Този двигател ще може да бъде закачен към генератор за осигуряване на чиста електроенергия. И макар това със сигурност да звучи като част от научнофантастичен роман, то Белю и Купър вече са направили и маломерен прототип на двигателя. Двамата експериментатори са нарекли системата си „ХидроДВГ“ – съкращение от „HydroICE“ или Hydro Internal Clean Engine, Воден двигател с вътрешен механизъм за генериране на чиста енергия.

Ето как учените си представят варианта, при който двигателят започва да работи. Рефлекторни параболични слънчеви колектори ще загреят масло до температура от 204-371 градуса по Целзий. Това горещо масло ще се инжектира в камерата на цилиндъра на двигателя, точно както се инжектира бензин. След това ще се вкарат няколко микрокапчици вода. При контакта с горещото масло те мигновено ще се превърнат в пара.

Бързо разширяваща се пара ще служи за същата цел като взривяващия се газ – ще завижва буталото надолу, генерирайки завъртащи движения. Когато буталото достигне дъното при своя удар, отработената пара и маслото ще излязат от цилиндъра и ще се насочат към сепаратор за масло и пара. Така те ще могат да бъдат върнати в своите резервоари за повторна употреба в рамките на затворена система. Горещото масло ще се инжектира в цилиндъра, след което ще бъдат вкарани водни капчици, а накрая парата ще натисне буталото надолу.

За да тестват своята технология Белю и Купър са превърнати един двутактов двигател с 31 к.с. и са го направили на „ХидроДВГ“. Макар че все още не е ясно дали машината работи, онова което е ясно е, че двамата са в тесни взаимоотношения с Държавния университет в Мисури и Университета по наука и технологии в Мисури за разработване на целия необходим периферен хардуер (като например слънчеви колектори) и за тестване на ефективността на двигателя.

Голямото предимство на технологията (ако се случи!) обаче ще бъде цената. Изобретателите предвижат системата им да струва около една четвърт от това, което човек би платил за фотоволтаична система с аналогичен изходен капацитет. Е, вярно е, че имат още да поработят по своето изобретение.

За сега двамата се опитват да наберат средства за научноизследователската си и развойна дейност чрез Indiegogo.

 

hydroice-solar

 

 

Вашият коментар