Как да не загубим своята мотивация за спорт

Трябва да си признаем – никак не е трудно да си направиш спортен режим и да го започнеш. Трудната част е да продължиш да се придържаш към своя амбициозен план.

За съжаление, твърде често първоначалният ни ентусиазъм и енергия бързо да ни напускат, като основни причини за това най-често са други занимания  или демотивация, от това, че резултатите не идват толкова бързо колкото ги очакваме.

Ето и някой кратки съвети, които да ви държат мотивирани по-дълго време:

  1. Спортувайте нещо, което ви харесва – трябва да се  наслаждавате на спорта и да пробвате   различни физически активности-  фитнес, бягане, тенис, колоездене, аеробика, плуване, докато    откриете своето движение.

  1. Спортувайте в компания – социалният аспект на физическата тренировка е важен за постигането на по-добра мотивация.
  2. Направете спорта приоритет – никога не си задавайте въпроса: „Ще спортувам ли днес?“. Това поражда съмнение на това дали ще тренирате или не. Спортът трябва да е част от вашето всекидневие.
  3. Спортувайте рано сутрин – ако сте заети през деня и нямате време за спорт, а вечер сте твърде изморени и не ви е до това, решението е лесно. Най-добрият вариант е да започнете активно своя ден още със ставането от леглото.
  4. Тренирайте по пътя от работа към дома ви – по-добре е да не се прибиратеслед работа. Веднъж щом се отпуснете в уюта на домашната обстановка, ще забравите за спорта и мотивацията ви ще се стопи.
  5. Запишете тренировката в графика си – ако имате записан час при лекаря, няма да го пропуснете, нали?
  6. Спортувайте дори, когато сте „твърде изморени” – след тренировката ще се почувствате много по-добре. Неочаквано, но след тренировка ще имате много повече енергия и сили, отколкото преди нея.
  7. Водете си дневник с постижения – следете своя прогрес. Записвайте си колко време на ден тренирате, какво разстояние сте извървели, колко време сте бягали и т.н.

Още интересни материали за здраве и спорт можете да намерите ТУК

Вашият коментар