Зеленчуци, който не яде…

Отиващата си зима безспорно е довела в някаква степен до изтощаване на организма ни, който се нуждае все повече от свежи зеленчуци, съдържащи важни витамини. Не знам как се справят вегетарианците с този проблем през студените месеци, но пък знам, че малцина са онези, които са наясно с видовете вегетарианци.Оказва се, че те са доста и твърде различни едни от други.

Разбира се, причините за това да изхвърлите месото от менюто си се кoлебаят между хуманноста и опита за здравословно хранене. Така или иначе, ако вече сте на път да премахнете от храната си, онази, която „расте на кокал“, то можете да се разпознаете сред една от следните групи, хрупащи зеленчуци хора:

– Песцетарианци: Това обикновено са хора, които се въздържат от ядене на месо, с изключение на рибата.

– Полу вегетарианци: Люде, приемащи предимно вегетарианска храна, които  в изключителни случаи си    позволяват и месо.

Лакто-ово-вегетарианци:

Болшинството хора от този вид се обявяват за вегетарианци, тъй като не ядат месо, риба и морски дарове, но пък консумират яйца и млечни продукти. „Лакто" идва от латинския термин за мляко, а „ово" от латинската дума за яйце. Този начин на хранене обикновено включва и консумацията на сирене, кисело мляко и кашкавал.

–  Вегани:

Самото име носи в себе си някава крайност, натоварено е с някакъв краен заряд.  Така е и в действителност. Това са хора които са отхвърлили повече от категорично похапването на всякакви благинки от животински произход. Освен месото, те не посягат никога и към  яйца, млечни продукти и преработени храни, съдържащи тези или други съставки от животински произход. Много вегани се въздържат от ядене дори на храни, които са произведени от животни, като например мед.

Суровоядци:

Тези хора консумират само непреработени вегетариански храни, които не са били подлагани на температура над 46 градуса по Целзий. "Суровоядците" смятат, че храните, приготвени над тази температура, са загубили значителна част от хранителната си стойност и поради тази причина са вредни за организма.

Хора, придържащи се към макробиотична диета:

Това е поемане на непреработени вегански храни, като пълнозърнести храни, плодове и зеленчуци, като позволява от време на време консумацията на риба. Захарта и рафинираните масла се избягват. Може би най-уникалната квалификация на макробиотичната диета е акцентът върху консумацията на азиатските зеленчуци, като водорасли.

В заключение бих казал, че в която и категория консуматори да попадаме трябва да сме наясно с едно – не бива по никакъв начин да прекаляваме с каквото и да било, по отношение на количеството храна. Добре би било човек да не „залита“ прекалено към подобни крайности, каквато безспорно е веганството, а да се научи да разпознава сигналите, които му изпраща собственото тяло. То по най-добрия начин ни показва, кога и от какво се нуждае. Необходимо е само да свикнем да разпознаваме тези важни за нас сигнали!

wege02

Вашият коментар