Как да предотвратим умората?

Забързаният начин на живот кара повечето от нас да чувстват спад на енергия в своето ежедневие. Доста често причина за това е липсата на качествен сън, но със сигурност в списъка можем да добавим недостига на физическа активност, лошия хранителен режим, цигарите и алкохола. Със сигурност има и други фактори, но е по-добре да ви дадем няколко съвета, с които да преборите сънливостта и умората през деня.

Малко повече за умората

Умората е чувството за изтощение, липса на енергия или сънливост, която може да бъде както физическа така и психическа. Ако умората започне да зачестява и не успявате да се справяте с нея, е добре да се посъветвате с вашия личен лекар, защото е възможно тя да бъде симптом за друга болест.

Кои са признаците на умората?

  • Сънливост
  • Отпадналост
  • Главоболие
  • Забавени реакции
  • Липса на концентрация
  • Раздразнителност
  • Липса на апетит

Няколко начина, които ще ви помогнат да се чувствате по-свежи и бодри през деня:

  • Пийте вода –  за да работи качествено тялото ви трябва да е добре хидратирано.
  • Внимавайте с кофеина – приемането на една-две напитки съдържащи кофеин на ден ще ви даде енергия и ще подсили умствената дейност. Но е много важно да внимавате, защото прекомерната употреба ще доведе до главоболие, раздразнителност и намалена работоспособност.
  • Не пропускайте закуската – храната подсилва метаболизма и ви дава енергия за целия ден. Мозъкът ви използва глюкозата като гориво, затова е добре сутрин да приемате храни богати на въглехидрати, например овесени ядки или пълнозърнест хляб.
  • Не пропускайте хранене – при нередовно хранене нивата на кръвната захар падат, което понижава прилива на енергия и засилва чувството на отпадналост.
  • Не преяждайте – знаете, че когато похапнете повече започвате да усещате тежест в стомаха и ви се доспива. Опитайте да се храните често, но с по-малки порции, за да поддържате в норма нивата на инсулина и кръвната захар.
  • Спете достатъчно – възрастните имат нужда от 8 часа сън на денонощие. Направете така, че да си ги осигурите и веднага ще почувствате разликата на следващия ден.
  • Движете се – физическата активност подобрява и забързва метаболизма, повишава нивото на ендорфин, което от своя страна ви зарежда с енергия за целия ден. Освен обичайните тренировки, е от изключителна важност да се движите и на работното място. На всеки час ставайте за по 1-2 минути, ходете, изкачвайте стълби или просто стойте прави. Отделете си 10 минути от обедната почивка, които да използвате за кратка разходка навън.
  • Спрете цигарите – колкото и странно да ви звучи цигарите намалят нивото на енергия. Това е така, защото за да създаде енергия тялото трябва да комбинира глюкозата с кислорода, но въглеродният оксид от цигарения дим намалява количеството кислород съдържащ се в кръвта.
  • Дайте си почивка! – при всеки идва момент, в който се чувства задушен от купищата задачи на работа и вкъщи. Психическата умора води до физическа, което със сигурност ще попречи на каквито и да занимания. Намерете време за себе си, в което да релаксирате, да правите нещо, което харесвате и ви разсейва от ежедневните проблеми.

Следвайте изброените по-горе съвети, за да се чувствате свежи и бодри през целия ден. Водете здравословен начин на живот, бъдете активни и мислете позитивно!

Още материали на тема здраве, спорт, хранителен режим и тренировки можете да прочетете ТУК.

Вашият коментар